Gå til innhold

Hjelp.. brannsår, hvordan behandle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snudde kjøttet i stekepanna så sa det poff og en sky av olje kom over hånden min.

huden er brent på 3 fingre (øverste leddet hovedsaklig) + litt på lillefingeren..

Svir som pokker.

Hva gjør jeg nå? Har holdt den i kaldt vann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha på noe med aloe vera kanskje? Det lindrer svien i hverfall :)

Skrevet

kjøp burn shield på apoteket, den er fantastisk:))

Skrevet

prøvde det i stad, men hjalp ikke noe særlig.. sitter med hånden i en skål med iskaldt vann nå..

Skrevet

Brenner meg ganske ofte så jeg sverger da til plaster og rikelig med aloevera under plasteret...pleier å gjøre susen..

Skrevet

Hav du enn gjør så skal aldri brannskader i iskaldt vann! Det gjør vondt værre, brannskader skal kjøles ned ved 30 grader.

Skrevet

kaldt og kaldt, er sikkert over 20 grader. noe annet bare svir.

Skrevet

Lunkent vann først, for å forhindre at det "brenner seg" dypere ned, husk at varmen i underhudet nå er varmere enn overflatesåret.

Nå burde du hatt slik burn gel, ettersom du antagelig ikke har det...så..hm..aloe vera kanskje.

Men skaff deg slik burn-gel til senere uhell, og vær kjapp med å bruke den. den er genial.

Skrevet

Har sendt mannen på apoteket.

Har blitt sånn hvit hard hud med noe blemmer.

Pokker og, så klønete det går an å bli.

Skrevet

Eg har eit tips til alle med barn(spesielt) i huset; KJØP BURN SHIELD på apoteket:)

Eg har prøvd det sjølv, og hadde aldri venta så god effekt som det var:)

Eg fekk kokande vatn på fotbladet, tok BURN SHIELD på. Og etter ei stund var det ikkje rødt der eingang. Eg gølymte ei tå; der var det skikkelig blemme...... Har brukt det på ungane også. Minsta tok i ei jernsteikepanne som kom rett frå komfyren(gloheit mao). Eg tok Burn Shield på, og høyrte/såg ikkje meir til "skaden":)

Skrevet

hmm.. den burn-gel.

står at den skal være kjølende, lindrende og smertedempende, men jeg syntes det ble vondere og ihvertfall ikke kjølende. Tar det lang tid før det virker..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...