KajsaLuna Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Jeg har så lyst på nr. 4. Kajsapappa er fornøyd med de 3 vi har - vi skulle egentlig bare ha ett barn vi, men så er det jo så koselig med barn. :-) Vi har ei jente på 12, ei adoptert jente på 8, og den yngste jenta er 5. Kunne vært koselig med en gutt, men sånt kan man jo ikke velge. Jeg kunne godt tenke meg å adoptere igjen - men det spiller forsåvidt ikke noen rolle hvordan barnet kommer til oss. Et barn er en gave til låns uansett. Men til spørsmålet. Hvordan er livet som firebarnsforeldre?
mamma-til-4 Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Her har vi 4 stk:) Livet med 4 barn er hektisk,men virkelig givende:) Komplett kaos pleier jeg å si:) Avhengig av orden i sakene og rutiner,men mine minste er jo noe yngre enn dine dine,så det blir sikkert bare en liten periode med kaos for dere:) Lykke til:)
KajsaLuna Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2008 Vi har en liten luksus, da. Vi har en student på hybel i leiligheten vår som hjelper til litt med barna. Jeg har en fleksibel og godt betalt jobb, og det har min mann også. Vi er fryktelig priviligerte både med tid og penger, føler jeg. Jeg kunne tenke meg et barn til. Tror jeg må starte en kampanje. :-) Han vil ha hytte, jeg vil ha barn =D Er klar over at det er mye å følge opp - vi kjenner litt på det allerede. Men det er hyggelig også, da!
mamma-til-4 Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Har dere muligheten og lyst så hadde jeg kastet meg over mannen:) Klart det er hyggelig:)Hadde det bare vært opp til meg så hade det kommet en til om et par år,så jeg skal ikke si noe:) Du får starte kampanjen og håper dere blir enige:) Du får gå for barn OG hytte,men en mindre en:)))))
Sånn kan det gå Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Dere kan da vel få både et barn til _og_ hytte?
KajsaLuna Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2008 Kan ikke ha mindre hytte når vi blir så mange )) Men det skal nok bli en råd med begge deler, tenker jeg. Jeg har veldig lyst til å adoptere en til, da er det i alle fall ingen fare for tvillinger. Mannen min er litt redd for det, skjønner du. Det er forresten utrolig hvor bekymret menn er over alt ting! Han er 10 ganger verre enn meg. Takk for oppmuntring, jeg skal defintivt starte kampanjen. Ble medlem her idag, så jeg har vel egentlig bestemt meg =)
Turtelduen Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Blir nok tøft, men alle kan takle det Og det er jo ingenting i veien for å ha 4 barn når dere er så priviligerte... Har både hytte, båt og 2 hus selv. Så det at han vil ha hytte trenger ikke hindre i et barn til... Vi har 4 barn på 4 1/2 år... Men det går, kjenner meg sliten mange dager, men så har vi fast barnevakt som kan avlaste oss litt. Og det har jo mye og si det og. Men så er de også i barnehage mens jeg er på jobb. Men uansett så er det jo verdt det! Selv om jeg tar imot all hjelp jeg kan få...Hehe
KajsaLuna Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. mai 2008 En liten spøk det der med hytte eller barn )) Vi har mulighet til begge deler. Men vi (eller jeg, da ) har lyst til å adoptere, og det koster jo litt. Vi har god råd, og lite lån i forhold til inntekt så det går nok bra. Må nok ta en alvorsprat med far i kveld!
KajsaLuna Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. mai 2008 4 barn på 4 1/2 år - wow. Våre er spredt fra 12 til 4, og jeg synes det er en utfordring til tider. Ikke minst så sover alle på morgenen nå, bare det er jo luksus. =) Klart det er verdt det! Mannen min kommer fra en stor familie, og det er noe spesielt når alle samles til julemiddager hos svigerforeldrene mine. Barn, svigerbarn og barnebarn i skjønn forening. Gleder meg til vi har barnebarn og store julemiddager jeg. )
4-barnsmamma :-) Skrevet 26. mai 2008 #10 Skrevet 26. mai 2008 Jada, 4 barn her også! Fått dem på 6 år. Så nå er eldste 7 1/2 og minste snart 1 1/2. Hektisk, og støyende, masse klesvask (men det er det jo med 3 også). Har aldri et ledig minutt egentlig.Kan være slitsomt. Men så utrolig koselig med mange barn da. Hadde pappan i huset hatt en annen jobb hvor han var litt mer hjemme hadde jeg ønsket meg flere barn. Men jeg er mye alene med mine.
Sånn kan det gå Skrevet 26. mai 2008 #11 Skrevet 26. mai 2008 Nå har ikke vi adoptert noen av våre da, men går helt greit med dobbelt så mange for oss i hvertfall.
KajsaLuna Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 26. mai 2008 Klesvask ja. Jeg trodde det ble bedre når de ble eldre jeg, men nei. Eldste skifter klær i ett sett, det er treningstøy for de to eldste, gymtøy, og så en i barnehagen... Ser jo nå at å ha 4 så spredt som våre blir er jo rene luksusen, tross alt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå