baby i august Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Pia mi er snart 10 mnd og begynner å vokse ut av "baby-bilstolen" sin som hun har hatt siden fødselen. Men problemet vårt er at babyen vår er så lett, hun er kun 6,5 kg. Alle bilstoler jeg har sett kan kun brukes av barn på minimum 9 kg.. Hvis vi skal vente til babyen vår er 9 kg, så er hun sikkert så lang at hun må ligge dobbelt i bilstolen hun har nå Er det noen som vet om det er farlig at barn som er lettere enn anbefalt kg benytter disse bilstolene?
Ronja&Odin Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 kansje du skal spørre i butikken de selger dem? kansje de vet om noen andre bilstoler også)
twoboys & a girl Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Fikk beskjed sist gang at det ikke hadde noe å si, men følte meg ikke helt trygg før han nådde 9 kg.
2hærligegutter Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Du får jo kjøpt bilstoler som går fra 0-18 kg, som ofte kan brukes bakover- og forover vendt. Gutten min er nå 5 år og veier 19 kg, så han var vel 18 kg ved 4 års alder. og da er det kanskje greit å gå over til bilsete nr 3.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Vi har et sånn 0-18 kg..besafe sete, hts? kjøpt det på barnas hus vertfall, dette kan brukes både bakover og forovervendt;)
trulletrollemor Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Vi har kjøpt Acta Graco Duo Logic, som er 0 - 18 kg. Det har 3 posisjoner (baby/ligge - sitte slakt - sitte rett). Det er godt polstret for babyer, så jeg tenker det kan være komfortabelt for din lille snuppe. Vi kjøpte det fordi hun lille her er så stor (ironisk nok), så vi trengte et babysete som hun ikke vokste fra med en gang. Alle de andre 0-13 kg modellene ble for små og trange for henne.
mamman til to gutter Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Så lenge ikke hodet når for langt opp, er det ikke noe problem at hun må bøye beina litt, det må man nesten regne med etterhvert. Og jeg ville valgt et som går fra 0-18kg, at ikke antall kilo har noe å si, ville jeg ikke hørt på, setene er jo ikke testet for annet enn de kiloene de er godkjent for.
EnMamma Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Du MÅ IKKE sette barnet i et sete fra 9 kg, du har mye annet å velge i * Akta Graco Cosmic Comfort 0 - 25 kg, godkjent opp til 18 kg i baksetet, 25 kg i forsetet. * Akta Graco DuoLogic 0 - 18 kg, kan festes med isofix, 2 pkts. eller 3 pkts. sele. * Bimbo Fix Fair 0-18 kg, isofix * Brio Zento 0 - 25 kg * Britax FixWay 0 - 18 kg, isofix. * Britax FreeWay 0 - 25 kg * Britax Hi-Way 0 - 25 kg * Britax Secura 0 - 25 kg * HTS BeSafe iZi Combi X1 0 - 18 kg * HTS BeSafe izi Kid X1 0 -18 kg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå