Gå til innhold

er det dumt å gi mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare sånn til kvelds eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ser ikke noe dumt i det. Min sønn er 3 uker og pga lite mm på kvelden hender det vi må gi han tillegg i form av mme etter jeg har ammet han. Vi lager alltid ferdig ei flaske til kvelds for å være føre var.

Skrevet

vi har gitt en flaske på kvelden, rett før leggetid..

det er vanlig å ha mindre melk på kvelden, og det er ikke noe i veien for å gi litt tillegg istendenfor å ha en baby på puppen hele kvelden!!

tror den flaska ved leggetid er en grei rutine, babyen skjønner at det snart er sovetid! vi har iallfall aldri hatt noen leggeproblemer (bankibordet)

Skrevet

Om du vil opprettholde/ øke melkemengden, er det dumt å ty til mme på kvelden. Amming er det eneste som hjelper deg med dette. Om det ikke er av interesse, er mme et godt alternativ på kvelden.

Skrevet

ja, glemte å legge til, jeg pumper alltid på kvelden, så produksjonen holdes oppe..

(pumping er ikke like effektivt som amming, men det er bedre enn ingenting!!)

Skrevet

Ikke for å være frekk, altså, men hva er egentlig vitsen med å gi ungen mme på flaske om kvelden og så pumpe seg?

Skrevet

vitsen med det mamma.com er hvertfall slik jeg gjør det, at jeg gir han mme om kvelden fordi da våkner han ikke hver 3 time natten gjennom. Jeg pumper meg og fryser det ned slik at jeg har masse hvis jeg skal ha barnevakt... syns ikke det er så dumt!

Skrevet

Det kommer litt an på hvor gammelt barnet er og hvor god produksjonen din er.

Det er om natta produksjonen er størst og nattamming er dermed beste stimuli for god melkeproduksjon.

Dersom barnet begynner å bli nokså gammelt og fremdeles er oppe veldig ofte på natta (annenhver time eller mer) så kan det være greit å gi litt mme i tillegg på kvelden. Da bør du amme først (på begge bryst) og så la barnet spise seg mett på mme etterpå.

Dersom barnet er 4-6 mnd eller mer og er oppe svært ofte på natta kan det å innføre ett eller flere måltider fast føde på dagen være et alternativ. Er barnet f.eks 6 mnd og får ett grøtmåltid men våkner ofte kan det være lurt å starte med et grøtmåltid til.

Man skal jo til slutt ende opp med at de spiser nok på dagtid til at de ikke blir sultne på natta. Så dårlig nattesøvn kan ofte bedres med mer mat på dagtid (selv om det ekstra måltidet kommer f.eks på formiddagen).

Dersom barnet er under 4 mnd må du huske at det å amme ca hver 3. time på natta er helt normalt ;-)

Men, så lenge produksjonen er god og barnet klarer seg fint med mm resten av døgnet ser jeg ikke noe galt i å gi mme så barnet blir mett.

Du kan finne mer info på www.ammehjelpen.no eller www.flaskeposten.no

Lykke til!

Skrevet

Unnskyld at jeg sier det;men drit heller i hva andre sier så gjør du som du føler for:=)

Det er bare deg som kan finne ut hva som er rett for deg og ditt barn og det finner du ikke utav og spørr andre..

Prøv deg heller litt frem.

Hvilken grunn du har til og gjøre det vet jeg ikke,men syns det er viktig at folk skal finne ut av ting litt selv.

Om du har lyst til og prøve mme,(kanskje for og forlenge natta)

Så gjør du det..

Uansett hva du gjør,stol på deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...