Gå til innhold

vil ikke ha annet enn grøt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 8 mnd gamle gutt vil bare spise grøt. Får morgen og kveld. Har prøvd det meste alt fra brødskiver, ulike middager både på glass og hjemmelaget. Men det er rynking på nesen og spytte ut og hylskriking om vi presser på. Spiser litt banan. Noen gode råd for hva jeg skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

la han sitte ved bordet mens dere spiser, la han få litt i en skål/fat, men ikke press på,la han utforske maten i sitt eget tempo. Hvis dere har mat som ikke egner seg for han, skjær opp frukt å ha på fatet til han. Dette gjør dere til hvert måltid, og prøver å legge måltider til tider på døgnet han er våken og opplagt. Dette gjelder jo både frokost, lunsj, middag og kvelds. Og tilby frukt ol mellom måltider.

Barn vil ofte smake på det samme som de voksne putter i munnen.

Skrevet

Har ingen råd, men måtte bare si: SÅ DEILIG at det er flere;-) Min på 7 mndr spiser også bare grøt, og da kun 4 mndrs maisgrøt. Får lurt i ham fullkornsgrøt hvis jeg har banan eller aprikos oppi.

Han spiste forresten hjemmelaget brokkoli, squash og eple (altså, de 3 kokt sammen) i 2 dager før han nekta plent på det også - kanskje din liker det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...