Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Hvis du blør, skal du la hunden slikke såret, da vil såret gro fortere. Ja, hunder stikker snuten sin oppi alt, spiser avføring og lukter tispene i rompen, likevel går det fint å spise opp isen etter at hunden har tatt seg en bit. Dette fordi munnen til hunden er en bakterieflora som tar kverken på alle farlige stoffer. Hva synes dere om dette? Dette er påstandene til sambo.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 mennesker har mer bakterier i munnen enn hunder! Så det stemmer nok det han sier. Men jeg hadde alikavell ikke spist av samme is som hunden, pga slevjet
Duracella Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Ville vært fint med hund med antiseptisk effekt! Men desverre. de har bare en vanlig kjeft med basiller, og det er ikke lurt å la de slikke sår. De tilfører bakterier bare. Som regel er bakteriefloraen deres ganske harmløs, og hadde det vært farlig å dele mat med hunden så hadde nok treåringen min vært død for lengst. Men de tar ikke kverken på flere farlige stoffer enn din egen tunge gjør.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Seiglivet myte, det der. Men jeg var på et hundekurs for et par år siden. En av kveldene hadde vi besøk av en veterinær. Hun avkreftet den påstanden der ganske kraftig. OK, vi blir som regel ikke syke, men det er ikke en utingå vaske seg etter å ha vært i kontakt med en hundemunn. I tillegg til bakteriefloraen må man også huske på at hunder kan overføre et par parasitter, som vi kanskje kan klare oss uten.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Jeg har selv hund og lar ikke han slikke verken oss voksne eller barna i ansiktet eller på sår osv.. Synes ikke det er så koselig akkurat.. og spiser heller ikke på isen etter at han har slikket på den. MEN.. da jeg var liten hadde jeg skikkelig eksem. spesielt bak knærne og bøyen på armen. Jeg klødde så jeg blødde hele tiden og mamma smurte meg inn med en spesiell salve. det ble aldri bedre... men så kjøpte mamma og pappa hund, og den hunden var helt vill etter å slikke akkurat der jeg hadde eksem. og jeg var jo liten så jeg lot han gjøre det... tror det tok ca 1 uke så var all eksem borte. og jeg har aldri fått det igjen!! kan jo være tilfeldig selvfølgelig.. men jeg tror faktisk at det var takket være hunden!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Det sies jo at det reneste stedet på en hund er faktisk i munnen. Men om det stemmer aner jeg ikke, vet bare at de kan overføre ting de er bærere av til oss mennesker. Det er nok best å ikke la de slikke deg i ansiktet eller på isen man selv skal spise!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå