Gå til innhold

Overreagerer jeg eller ville du regert likens??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unnskyld at jeg er annonym, men vil være det denne ene gangen.

Jeg om min mann er bedt i bryllup til veldig nær slektning.

Vi er bedt til middag og kaffe. Uten barn. Barna våre er 4år og

6måneder da. De selv har også barn.

Det jeg reagerer på er at de har bedt oss i bryllupet uten barn, jeg skjønner vist de selv ikke hadde barn at de kanskje ville had det barnefritt, men når de har barn i samme alder som skal være der.

De kunne jo heller sagt at man kunne had de med til middagen og litt til kaffen, men når klokken ble et vist tidspunkt så drar barna.

Jeg har ikke mulighet til å få noen til å passe minstebarnet i over 12 timer, og i tillegg så fullammer hun. Skjønner ikke hvordan noen kan be oss voksne, men ikke lille babyen på 6 måneder. Hun er jo ikke til noe bry. Og det er jo også en selvfølge at vist babyen har begynt å gråte eller styre under middagen så vil jeg gå ut med henne.

Vi kommer antakeligvis til å melde avbud pga dette og da regner jeg med det blir et helvette i familien siden vi ikke kommer, men det er uaktuelt for meg å være borte i over 12 timer fra barna. Har heller ikke barnevakt til dem da alle i familien skal i bryllupet.

Hvordan ville DU reagert??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må bare innrømme at vi har ikke invitert alle barna, mange av gjestene våre har små unger. Har invitert de voksne. Har selv med oss våre egne unger, og barnevakt som skal ta seg av de. Eneste ungene vi har invitert er tantebarn.Husk at det er ikke alle som vil ha mange unger løpende eller hylende på den store dagen! Ser ikke helt problemet, men vi er jo alle forskjellige. Dersom våre gjester ikke får barnevakt til sine unger, får de la vær å komme...Har vært i bryllup uten at våre barn var invitert, reagerte ikke på det. Det er jo de nygiftes dag, ikke mine barn!! har du ikke venner som ikke skal i dette bryllupet? Trenger jo ikke være slekt av barnet ditt som er barnevakt!

Skrevet

HI her

Vi skal selv gifte oss i sommer. Alle vi har bedt til middag har vi bedt med barna, men de til kaffen er bedt uten.

Men det jeg reagerer på er at jeg vet at andre barn er bedt ditt som er i like nær familie som oss. Og hva gjør det om de hadde bedt med vår 6 måneders gamle baby?

Skrevet

Vet du hva, jeg synes det er helt greit at noen velger å invitere til bryllup uten barn. Det spiller da ingen rolle at brudeparet selv har barn... det er deres dag, så de får bestemme, og det er vel ganske naturlig at deres barn får være med uten at det skal bety at alle andre får ha med sine barn. Vi er stadig vekk i ulike selskapligheter der det er like mange barn som voksne, og det er bare fint det, men jeg har full forståelse for at man ønsker at bryllupet sitt skal være annerledes. Om du har problemer med å se det, så får du jo heller la vær å dra...

Skrevet

HI her

Ja det er greit for meg at de har valgt det, men når jeg vet at andre barn er innvitert som er like mye i slekt med dem som mine barn.

Da mener jeg det skal være likt for alle barna.

Men vi kommer nok ikke til å dra.

Skrevet

Vi gifter oss i sommer, og vi har kun bedt tante/onkelbarn... Har en venninne som har da en 6mnd gml baby og eg nekter ikkje henne å ta denne babyen med... Men vet da at ho kommer t å gå ut med barnet, om det blir gråt osv...

Men hadde eg blitt bedt i et bryllup til f.eks en kusine, og mine andre kusiner hadde fått ta med barn og ikke jeg, hadde jeg også reagert... Eg hadde nok kanskje spurt om grunnen t hvorfor mine barn ikke ble invitert...

Skrevet

hei. jeg kan forstå at ikke din eldste er invitert. vi skal gifte oss neste sommer og de eneste barne blir de nærmeste slektningene.

men at du ikke kan ha med babyen på 6 mnd forstår jeg ikke. jeg hadde aldri hatt barnevakt til min baby på 6 mnd i 12 t så sant det ikke var barnefar.

Skrevet

Jeg er enig med Frk. Nyfiken over her egentlig. Når det er snakk om en liten baby som ammes, så lenge foreldrene har vett til å ta den ut så fort den begynner å gråte, så ser jeg ikke at det egentlig er til noe problem for andre enn foreldrene som må ha den med. Den eldste derimot, ville jeg ikke ha invitert og har stor forståelse for at folk ikke vil ha barn i bryllupet sitt. Er det derimot snakk om egne barn eller nevøer/nieser, så er saken en helt annen. Det kan ikke sammenlignes med andre sine barn som ikke er så nært beslektet. Det jeg derimot reagerer på her, er at jeg får inntrykk av at andre barn som er likt beslektet/relatert som dine blir bedt. Altså høres det ut som om dine er de eneste som ikke får komme, og at det ikke er et såkalt barnefritt bryllup! Det syns jeg er helt forkastelig og utrolig dårlig gjort!! Da hadde jeg ikke giddet å komme. Spør henne om hun har noe spesielt i mot akkurat dine barn siden de er de eneste som blir ekskludert!!

Skrevet

HI her

Kan like greit si slektsforholdet mellom oss.

Jeg er hennes tante og det vil si at våre barn er hennes søskenbarn.

Og det kaller jeg å være blant de nærmeste.

Veldig mange av de andre søskenbarna er bedt, men ikke disse små.

Skrevet

Da må jeg nesten si at jeg forstår henne ang den eldste, men fremdeles ikke pga babyen! Det er vel ganske vanlig og kun be de søskenbarna som er på ens egen alder og de man har mest kontakt med. Hadde jeg vært henne hadde jeg nok latt deg ta med babyen, men bedt deg finne barnevakt til 5-åringen (var det ikke 5?)

Det er veldig forståelig at man ikke vil være borte i fra en liten baby så lenge og at du også ikke vil la noen andre enn nærmeste passe h'n, men når det gjelder det større barnet burde det være betraktelig enklere og finne en barnevakt. Har du ikke en venninne som kan passe ham? Eller en litt voksen tenåring du kjenner foreldrene til eller noe som kan sitte der den dagen?

Uansett er det vel ikke aktuelt hvis hun nekter deg å ta med babyen! Regner med at hun ikke har en baby selv? Hvis hun har det er jeg i såfall veldig overrasket over at hun ikke forstår at ingen reiser fra et spedbarn.

Skrevet

Han er foresten 4 år, men jeg skjønner også på en måte at ikke han er bedt og han kan jeg klare å få barnevakt, men til babyen derimot er det verre. Jeg overlater ikke babyen til hvem som helst. Det rareste er at hun har selv en baby, men den er 10 måneder når de gifter seg.

Nei det er uaktuelt å dra i bryllupet uten babyen.

De har foresten bedt flere søskenbarn under 18 år også.

Skrevet

Vi har ikke invitert noen under 18 år i bryllupet vårt, hverken fettere eller kusiner eller venners barn, med unntak av samboerens stesøster på 17 år. Vi ønsker ikke barn i bryllupet, og har heller ikke barn selv. Det er en voksenfest! Ingen av våre 54 gjester har protestert på dette. Har du ellers ringt og spurt henne om det med babyen? Det er jo ikke sikkert det egentlig er noe problem. Tror de fleste har forståelse for at en baby som ammes må være med.

Skrevet

Enig med Vannmann over her. Kan du ikke bare spørre om det er greit å ta med babyen? Er jo for det meste smårollinger som løper og er urolige ved bord og som leker og prater som er forstyrrende, ikke en baby.

Skrevet

vi skal gifte oss om 1mnd og vi skal ikke har barn i vårt bryllup selv om vi har en gutt på litt over 2 år og ei jente som er da 7 mnd

de skal være hos en av de ansatte i barnehagen til gutten :)

har ei kusine som kommer alene de fikk en liten jente i februar så pappan skal være hjemme med begge barna..

kan ikke bare du reise og ikke mannen din da?? siden du er tante til hun som skal gifte seg om jeg forsto deg rett så er det jo du som er i familien og ikke din mann!....så får heller mannen din være hjemme å passe barna ikke verre en det??

Skrevet

Også enig med vannmann!

Jeg syns du bør få ta med babyen. Hvis hun ikke har forståelse for det er det sikkert ikke så viktig for henne at derer kommer. 4 åringen forstår jeg derimot at må bli hjemme, men det fikser du jo som du sier! Jeg hadde heller ikke overlatt min baby til hvem som helst. Det er heller ikke alle babyer dette går med, barn er forskjellige. Hadde forstått forbudet hvis det ikke var noen barn der, men når det uansett er det....

Skrevet

Har du spurt dem direkte om dette?

Jeg hadde ikke skrevet babyens navn på invitasjonen, men tatt det som en selvfølge at ett så lite nurk blir med likevel:-) De blir jo liksom tilbehøret disse småtrollene!

Jeg tror mange misforstår slikt, så jeg ville sourt dem direkte om hva de mener, om det er de større barna de sikter til og om det er greit at deres lille trollunge blir med:-)

Lykke til!!!

Skrevet

Vi har bedt flere venner som har små babyer, og om de ringer og spør om det er greit at de tar med babyen så er det selvfølgelig helt greit. :)

Men syns ikke det er naturlig å ha med babyen i invitasjonen. Det er foreldrene som er invitert, og babyen er med fordi det er nødvendig.

Ring dem og spør!! :) Du kan ikke få verre enn et nei.

Skrevet

Jeg har selv barn som skal være med i kirken og litt under middagen, har da med barnevakt til dem. Men ingen av gjestene er invitert med barn, men jeg vet at det kanskje er 1 eller 2 som spør om å få ta med babyen, og så lenge de tenker som deg HI, at det er en selvfølge å ta de med ut når de griner, så skal de få lov til det.

Skrevet

Jeg har ikke lest alle svarene du har fått, men dette er hva jeg mener:

Vi har tenkt å invitere de nærmeste barna, men foreldrene må passe de selv. Jeg gidde ikke å ha unger rennende under middagen og i kirken, så foreldrene skal selv ta seg av dem der og. Hvis foreldrene vil ha en fest ut av det, lar de barna bli hjemme, hvis ikke er de hjertelig velkommen på disse premisser, og selvfølgelig vil jeg si det til de det gjelder:-)

Jeg ville bli kjempeskuffet hvis mine søsken ikke kom pga dette, og ville tatt en prat med dem om hvordan dette kunne løses.

Skrevet

vi skal gifte oss. vi har to barn på 4 og 2.ber ingen andre barn .barnepiken henter dei etter middagen.er ikke vanlig i min familie å be andre sine barn i bryllup.er tante til syv barn i alderen 1 til 7 så det hadde jeg ikke orket

Skrevet

Enig med gifteringen - vi har heller ikke skrevet barna på invitasjonen, men selvfølgelig er det greit at ammebarna tas med!

Nå skal vi til utlandet og de fleste gjestene er der en uke sammen med oss, så derfor må jo de minste være med.... Men spør dem direkte om den minste, de må jo skjønne at du ikke kan være lenge borte fra babyen. Sier de nei på direkte forespørsel kan du melde avbud med svært god samvittighet...!

Skrevet

Hei.

Vi gifter oss i august og veldig mange av venninnene mine har baby og barn. Vi har ikke invitert barna eller babyene fordi det er vår dag. Og vi mener at en på 4 år ikke får noe igjen for å sitte stille under en middag i flere timer. Vi har pratet med de nærmeste i familien som har barn i den alderen og de ønsket heller ikke å ha barna med litt pga alkohol som blir servert og at det blir langtekkelig.

Hvis noen hadde tatt med sin baby uten at babyen er invitert hadde jeg blitt sur og følt at det var frekt uten å spørre først.

Hvis ikke du klarer å være aleine uten babyen den dagen ville jeg vært hjemme. Ønsker meg selv barn. Det må gå ann å være noen timer uten babyen og barna. Hva med å være med i kirka og til middagen og heller reise litt tidligere hjem i steden.

Vet at dette er og vil bli et ømt tema, men det er de som gifter seg sin dag.

Lykke til

Skrevet

Vi skal gifte oss 21 juni og vi har ikke invitert barn andre enn de vi er tante og onkel til. Alle andre får ordne med barne vakt til sine små....men der de ringer og forteller at de ikke kan komme pågrunn av at de ikke får barne vakt (der barnevakten er i bryllupet eller bor langt borte, så har jeg sagt at det er helt greit at de tar de med. Men dette er barn i alderen 6år og oppover da. Og de reiser langt for å delta i bryllupet.

Så hadde jeg hvert deg så hadde jeg ringt og spurt, og med tanke på at du er tanta så må du da klare å spørre om det er greit at du tar med minsten på 6mnd.

Snakk om å klage på ingenting etter min mening.....eller har du lite kontakt med tante barnet???? da kan jeg jo forstå dem.

Skrevet

Enig så enig! Har du ringt og spurt? Hvis ikke, skjønner jeg ikke hvorfor du hauser opp noe som kanskje ikke blir et problem engang???

Vi er invitert i bryllup i juni. Da er lillemann vår ca 3 uker (han må bli født først). storebror er hos besteforeldrene, og det falt meg ikke inn å bli hjemme før jeg evt hadde HØRT MED BRUDEPARET om det var greit at jeg tok med den lille melkedrikkende puppespisende babyen min.

..og nei, ingen av ungene våre var nevnt på invitasjonene, men man behøver ikke svartmale så voldsomt heller..

Skrevet

Herregud!

brudeparet bestemmer jo selvfølgelig hvem de selv vil be. om det skal være barn eller ikke.

man blir jo ikke sur for at barna sine ikke blir bedt på julebord. hvorfor skal man da bli sur for at de ikke blir bedt i brylup.

synes alkehol og fest er noe barn skal få lov til å slippe.

en annen ting er at det sikkert ikke er så gøy for barna med lange middager og taler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...