Gjest Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Tror jeg ville unngått huskelappen om du kan, kan se litt uproft og nervøst ut. Tips: *Om du blir litt satt ut av et spørsmål så ikke begynn svaret med å si "ehhhmmm... ", da virker man usikker og det er irriterende å høre på. Trenger du en kjapp tenkepause så si heller "hmmmm..." i et interessert tonefall eller "Det var et interessant spørsmål" eller noe i den dur. Bare ikke "ehhmmmm...." slik veldig mange (meg selv inkludert om jeg ikke passer på) gjør. *Hold hende i ro, ikke fikle med håret, klø på nesen, låret, leggen osv, hold dem i ro! Med mindre det er naturlig at du skal bruke dem til noe fornuftig. Sitt også mest mulig i ro. Da ser du rolig og komfortabel ut. *Får du spørsmål om hvorfor de skal velge akkurat deg fremfor de andre søkerne, så vær diplomatisk, du vinner aldri frem med å rakke ned på andre og fremheve deg selv. Si noe sånt som "Jeg kjenner ikke de andre søkerne og derfor ikke uttale meg om dem, men jeg vet at jeg selv er topp motivert for jobben, er veldig dyktig på...osv..." *Pass på å tørke av hende før du skal inn, å håndhilse med svette hender er ikke noe særlig ;-) *Kle deg elegant og pent, men ikke pyntet. Ordne håret og en diskret make-up, da viser du at du bryr deg om hvilket inntrykk du gir og du vil gi et delikat og velstelt førsteinntrykk. Og førsteinntrykket teller! Det var det jeg kom på nå.Lykke til da!
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Vær deg selv Var på intervju i dag, og for første gang gikk det bra. Var shit nervøs før jeg kom inn.. Og det viste nok godt utenpå Men var meg selv og svarte naturlig på spm, smiiiiiile mye... Ikke overdrevent da selvfølgelig... Jeg fikk jobb og skal på opplæring neste onsdag. Masse lykke til )))))))))))))
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Tenk ut svar på alle sånne standardspørsmål: - Kan du fortelle kort om deg selv (dvs 2-3 min) - Gode og dårlige egenskaper - Hvorfor er du rett til jobben/hvorfor skal vi velge deg - Hvorfor søkte du denne stillingen - Hvilke erfaringer har du fra andre jobber som vi kan ha nytte av her osv.. Lykke til:-)
julinussen Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Et fast og sikkert håndtrykk med øyekontakt når du hilser, er med på å skape et bra første inntrykk!
Elax Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Ikke sitt med armene i kors! Da ser man anstrengt og i forsvarsposisjon ut...
Prøvigjen Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Vær deg selv=) Sett deg godt inn i "arbedsplassen". Kan være en fordel å vite mest mulig om dem=)
wjkcg Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 1. Ha på røde klær! Viser selvsikkerhet og gjør deg lettere å huske 2. Ha kunnskap om bedriften, vis at du har satt deg inn i hva de driver med 3. Fortell hvorfor du er spesielt interessert i akkurat dem - for mange som bare er opptatt av å fortelle om hva de kan fra før, ikke om hvorfor de vil gløde for akkurat denne jobben og hva de kan bidra med her. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå