Gå til innhold

Fotografering av kun meg og fellesbarnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt lyst til å gi den kommende tre-barns-pappaen en pappa-gave med bilde (tatt hos fotograf) av meg med magen samt også noen med meg og vårt felles barn. Noen med klær på og noen uten.

Men jeg har ikke lyst til å ta med hans første barn, jeg vil at dette skal være noe fra meg og mine barn (både den vi allerede har og den som kommer i løpet av sommeren).

Hvordan tror dere dette blir tatt imot? Hadde dere reagert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg bare han synes er hyggelig? Det er jo en gave fra deg til han med deres felles barn og en på vei... Dere kunne jo involvert hans barn i et felles familiebilde etter at du har født? Så blir barnet hans ihvertfall med på det!? Synes det høres ut som en koselig gave, tror nesten jeg skal gi min mann det samme! Uten hans barn, bare meg og vårt barn... Veldig fin gave!

Skrevet

Jeg tok bilda av meg sammen med mitt barn og hans to gutter. Siden vi er familien hans. Nå venter vi et barn sammen, og jeg kommer ikke til å stenge ut hans barn på noen bilder jeg nei... Hans to gutter er "ungene mine" de også, selv om det ikke er jeg som har båret de frem.

Skrevet

Jeg har tenkt det samme selv. Tror ikke sambo vil reagere negativt.

Vi tok familiebilder med hele familien - dine og våre - for ca 2 år siden.

Skrevet

Joda, men å ta babybilde er veldig vanlig. Ingen som hyler opp om at eldre søsken ikke er med.

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke at min samboer hadde reagert, men jeg derimot hadde ikke synes at det var greit.. Men det kommer jo an på intensjonen din, hvorfor du ikke vil ha hans første barn med på bildet? Dere tre blir jo en slags familie (altså det er ikke babybilder lenger men heller en familiefotografering). Hvis du var i hans situasjon, ville du ha likt at han tok bilder av seg og fellesbarna og utelot din eldste hvis du hadde en fra før? I så fall; kjør på

Skrevet

Fellesbarna? er det ikke bare en baby?

Så lenge det er baby+ mammaen, så er jo ikke det et familiebilde. Faren er jo ikke med... Synes du burde ha lov til å gjøre det. har tenkt å gjøre det selv, men det er fordi det alltid er jeg som tar bilder i huset, derfor er det uendelig av bilder av stebarnet, sambo og baby mens jeg er nesten ikke med... Vil at datteren min skal ha noen babybilder med mammaen sin også.

Skrevet

HI her.

det er ikke en familiefotografering nei. Pappaen skal ikke være med. Vi tok familiebilder av alle 4 for to år siden etter at den lille jenta vår ble født.

Nå er det i hovedsak meg og magen min som skal fotograferes men jeg har også lyst til å ta noen av meg og 2-åringen vår......

Jeg hadde syntes det var greit om han tok av seg og fellesbarna og ikke mitt om jeg hadde hatt en fra før.....

Skrevet

HI igjen her.....

glemte en ting. Du (27.05.2008 kl 23:26) spurte om intensjonen min..... Jeg vil egentlig bare gjøre noe som jeg og dattera mi kan gjøre sammen, det meste gjøres sammen med eldstejenta hans også men uansett hvordan man vrir og venter på dette er det og vil det være et spesielt bånd mellom meg om min datter. Selv om jeg er glad i hans datter også vil det aldri blir det samme.

Jeg synes det er så sjeldent at jeg og dattera mi får gjort noe sammen, bare vi to....

Skrevet

Kjære deg!

Klart du kan fotografere kun deg og din datter, det tror jeg mannen din blir veldig glad for.

Her i huset har vi tenkt å ta noen bilder av oss foreldrene sammen med gutten vår på 10 mnd når babybildene skal tas. Mannen min har to barn fra tidligere som ikke blir med på disse bildene. Vi skal imidlertid ta søsken/familiebilder av alle samlet når lillebror blir litt større.

Når man er en familie med dine, mine og våre barn, blir ting litt annerledes enn hva de ville ha vært i en kjernefamilie med mor, far og barn. Jeg kan ikke fatte at det skal være så vanskelig for voksne mennesker å forstå dette. Det er overhodet ikke snakk om å utelukke stebarna, men noen ganger er det unaturlig å ha dem med. Som i dette tilfellet med fotografering - som for vår del blir litt "intimt", da vi har tenkt å fokusere mye på "hud mot hud". Dette er både jeg og far enige om, det har ikke engang vært tema at hans to barn fra tidligere skal være med på dette.

Så HI, bestill time til fotografering! Det å ha slike bilder av kun deg seg selv vil være mye verdt for datteren din senere i livet :) Slik er det jo for alle barn, uavhengig av om de er enebarn, helsøsken, halvsøsken eller stesøsken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...