Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 En venninne og jeg sitter og leker med tanken om en tur til Italia i juli. Det er ca 250 mil hver vei. Noen andre som har erfaring med lange bilturer når man er såpass langt på vei? Blir det for voldsomt, eller kan det gå helt fint? Er veldig usikker...
Mamman til Ovedie Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Har ikke erfaring på området.. Men skal på biltur til Kroatia i juli.. Er da ca 27 uker på vei.. Turen ble bestemt før jeg visste at jeg var gravid så vi venter i det lengste med å avbestille/ endre.. Vi skal bare kjøre en del avveien da vi tar Kielferga att og frem.. Da korter vi ned bilturen med tett på 100 mil hver vei :-) Kommer vel veldig an på formen.. Jeg har vært i storform hele svangerskapet så langt og håper å frotsette med dette da jeg ikke vil avlyse ferien.. både jeg og samboeren elsker å kjøre bil og det er jo også ganske vesentlig når en skal kjøre så langt :-)
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 bare erfaring med tr.heim-oslo tur i uke 28.. det gikk helt greit.. må bare strekke litt på seg av og til spørs hvordan form du er i og da.. bekken osv...
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Litt tidligere dette da...Men jeg skal på biltur nedover i Europa uke 23-25 ca. Tar ting på sparket for vet ikke hvor mye jeg orker av gangen. Jeg er den som tåler alt når jeg kjører bil, men etter jeg ble gravid så er den grensen mye lavere. Fikk testet dette på en tretimers kjøretur over fjell i uke 14. Men føler jeg er blitt bedre nå. Og så er det jo litt beinere veier nedover Europa:) Legg inn masse pauser på veien:)
Mummimamma;-) Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Jeg hadde store smerter i ribbena, og måtte sitte med armene strukket over hodet hele veien fra Trondheim til Oslo da jeg var i uke 25. Dessuten kan man jo få litt vondt i rompa/helebenet av å sitte så lenge. Du bør ihvertfall legge opp til relativt hyppige pauser - personlig ville jeg ha valgt å fly...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå