Gå til innhold

Uke 24+1 og morkaka foran? Kjenner dere mye liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjent daglig liv i ca 3 uker nå, og utenpå i ca 2 uker. Men det er så forskjellig fra dag til dag. Noen dager er det masse liv, og andre dager nesten ingenting.

Kjenner liv stort sett bare når jeg ligger (om morgenen eller kvelden). For et par dager siden så kjente jeg liv nesten hele dagen, og det var bare SÅ fantastisk:-)

Men, så i går og i dag, så har det vært så svake spark igjen...

Man blir så lett bekymret..

Tenkte jo at jeg skulle kjenne sparkene sterkere og sterkere ettersom han vokser....men det er kanskje vanlig med litt ubalanse så tidlig?

Hvordan er det med dere andre?

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Også morkake foran... Kjenner bekymringene.. Skulle så gjerne trøstet deg med at joda dette kommer seg, men har ikke gjort det her. Kjenner liv oftere, men ikke kraftigere slik som jeg gjerne vil. Er uke 27+3 i dag. Har tatt ul og gyn sier at det er helt normalt da morkaken min ligger foran... håper babyen turner seg opp ned om en stund og at jeg får kjenne litt mer da:-)

Skrevet

"Godt" å høre at andre har det likedan. Jeg får bare trøste meg med at det er "vanlig" da...

Det som bekymrer meg litt er jo at det er så stor forskjell fra dag til dag, men det kommer vel an på hvordan han ligger det da?

Ja, ja, blir jeg for bekymret får jeg ta en ultralyd jeg også, men får prøve å tenke positivt!

Det hjelper å høre andres lignende historier:-)

Skrevet

Jeg er 18+4, og har morkaka mesteparten foran (den ligger helt oppe på toppen av livmora, og en ganske stor del av den ligger foran). Likevel kjenner jeg faktisk mye liv, selv om jeg er førstegangs. Først bare helt nederst, nå over det hele. Det er stor forskjell fra dag til dag hos meg også. Men det jeg egentlig skulle fortelle... Jeg har jo ikke kommet like langt som deg, men jeg har en venninne som nærmer seg 30 uker nå. Jeg vet ikke hvor morkaken hennes ligger, men hun sier at for henne er det annenhver dag... Annenhver dag med mye liv og lite liv. Så hun er ganske stresset annenhver dag, men neste dag er det alltid masse spark igjen, så det varierer veldig.

Skrevet

Hiver meg på her.

Er 23+4 og har morkaka forran. Kjente liv, også på utsiden, men de 2 siste ukene har jeg ikke kjent noen verdens ting. Avtok litt etter litt, så ble det helt borte.

Har hvert hos både lege og jm og hørt hjerte slå. Jm mente hun kunne høre bevegelse der inne sist uke, så det var jo LITT beroligende.

Men jeg har bestilt privat UL bare for å roe meg selv og far litt ned.

Skal dit i morgen. Både gruer og gleder meg.....

Skrevet

Skjønner deg så godt! Men mest sannsynlig så er jo alt bra, men jeg vurderer også en ekstra ultralyd for å bli beroliget:-)

Tenkte kanskje å ta en 3 D ultralyd neste uke..

Hold meg oppdatert så jeg får høre hvordan det har godt i morgen da!:-)

Lykke til, det blir sikkert gøy å se den lille der inne igjen!

Skrevet

Jeg er i uke 24 nå, og med morkaka foran. Kjenner nesten ingenting! Innbiller meg bare av og til at jeg kjenner noen bobler, men det er ikke mye! Men var hos JM på fredag, alt i orden, masse hjertelyd. Så dette er helt normalt,etter hva jeg har forstått, så ta det med ro:)

Skrevet

Hei

Jeg har hele morkaka bak og kjenner liv innimellom, er i uke 25+6. Tror det er helt vanlig med perioder - opptil lange perioder også- med mindre liv. Husk hvor mye barnet skal vokse og legge på seg- det trenger hvile.

Ikke bra å stresse og jage opp barnet for å bekrefte for seg selv at det er liv- ihvertfall ikke ofte.

Jeg har registrert at guttten min reagere på stemmen min- når jeg prater mye og er engasjer er det full fart! Da jeg ledet lønnsforhandlingene på jobben tok det helt av ;-)

jeg er mer bekymret for at det skal være nok fostervann jeg da- det er min lillle bøyg.

Skrevet

I dag var jeg på 3D UL etter at jeg sluttet å kjenne liv for godt over en uke siden.

Alt var SELVFØLGELI;0) i skjønneste orden (puster lettet ut). Var ikke mye liv å røre der inne de 45min vi fikk kikke.

Hun sov litt, smilte, lekte litt med navlestrengen og smattet i vei:0)

Grunn til at jeg ikke kjenner liv?

Legen mente at det var fordi hun ligger i sete leie. Det er jo ikke farli når jeg ikke er lengre på vei, å jeg kommer sikkert til å kjenne liv igjen når hun enten flytter på seg eller når hun blir større:0)

Skrevet

Jeg har også morkaka foran, og hadde det også i forrige svangerskap. Er 28+4 i dag. Jeg tror det er veldig normalt å kjenne varierende liv rundt uke 24, slik som f.eks morgen/kveld.

Jeg kjenner mye og kraftig liv om dagen til tross for morkaka. Men det tror jeg har mer å gjøre med at barnet trolig er aktivt! For jeg har skjønt nå at storesøster var en veldig rolig baby i forrige svangerskap. Jeg kjenner mye mer liv nå selv om morkaka ligger foran denne gang også.

Så det kan jo hende at du har en rolig baby der inne, og da hjelper det selvsagt ikke at morkaka ligger foran. Og i tillegg er vel tiden du/vi er inni i slik at det varierer...

Lykke til!

Skrevet

har morkaken foran og kjenner kraftige spark. kjente siden uke 16 hver dag. utenpå siden uke 18 ca. tror det er like individuelt som alt annet.

det var derimot ganske vanskelig å høre hjertelyd med doppler. JM hørte ikke før i uke 18.

Skrevet

kjenner til bekymringen.

selv kjenner jeg liv hver dag, men hvor sterke de er varierer. og jeg kjenner stort sett når jeg også ligger. er 24 uker på vei med morkaka foran babyen. hadde det med datteren min også og da kjente jeg veldig lite liv egenlig hele svangerskapet (så var mange ganger hos legen for å sjekke hjertelyden kan du si).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...