Gå til innhold

Kan man gi efedrin hver 2 time??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente på 9 måneder har fått det idag og skal ha 6 ganger om dagen..

Hun står opp ca 06.30 og legger seg for natta 18.30,da må hun jo ha hver 2 time da ikke sant? Glemte å spørre legen om det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry at jeg slenger meg på denne, men kanskje noen som vet noe om denne fedring vi får til tette barn...

Husker nemlig at det var et program Oprah hadde ang noen som bruke efedrin i forbindelse med slanking tror jeg det var, og det var vist flere som hadde dødd....

Hva er forskjell på det de snakket om den gangen og det vi får til ungene? Noen som vet?

Skrevet

Rettelse: Efedrin vi får til tette barn...

Skrevet

Det beste er vel å ringe legen og spørre.

Men jeg tviler på at legen mente at du skulle gi hver annen time - det høres for ofte ut. Bør gå minst 4 timer mellom hver gang. Tror nok konsentrasjonen av virkestoffet blir vel høy hvis du tar det så ofte, ikke heldig det nei. Spar i stedet et par av dosene til senere på kvelden/natta, slik at hun kan få dersom hun våkner etter at hun har lagt seg.

Sa legen at jenta di skulle ha 6 ganger for dagen, eller sa legen at hun kunne få inntil 6 ganger for dagen? Det er en viss forskjell på disse to uttrykksmåtene, vet du. Er det det siste som ble sagt, trenger du jo ikke å gi alle dosene heller, men vurdere ut fra behov.

Skrevet

Og så kommer det jo an på størrelsen på dosen Efedrin legen har angitt pr. gang. Dvs hvor mange ml skulle du gi pr. gang jenta di skulle ta Efedrin?

Skrevet

Barn: Døgndose 2-3 mg/kg/døgn, fordelt på 4-6 doser. står det i felleskatalogen om effedrin

Skrevet

Hun skulle ha 2ml 6 ganger...

Skrevet

det er inntil 6 ganger i DØGNET. vet leger og apotek er dårlig med uttrykkene og sier dagen, men det er dose på døgn

Skrevet

jeg spurte legen og jeg skulle gi henne en dose på natta men det skulle jeg ikke gjøre...skulle bare sjekke henne for å høre om hun var tett..Men kan vel gi 4 ganger om dagen da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...