Gå til innhold

*Frustrert* (syte^^)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unnskyld, men må bare få det ut en plass...

Jeg og sambo har gledet oss til å få litt tid sammen som ny familie når baby'n kommer, men idag fikk sambo klar beskjed fra jobben om at han fikk ikke pappa perm fordi jeg ikke jobbet.

(Jeg tar et friår fra skole pga baby'n.) Hadde bare gledet meg masse til å få være litt sammen med dem jeg er mest glad i... Fikk nettopp mld av sambo "Får en dag fri ved fødsel da". *Argh* Så trivelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette ville eg sjekka opp på nav sine sider.. trudde alle pappaer hadde krav på dette eg.. bare at om de 2 ukene er lønna eller ulønna er opp til arbeidsgiver.. gå inn å les på nav sine sider..

Skrevet

Tusen takk:) skal gjøre det!

Litt "skremmende" å tenke på at jeg må ta den første tiden aleine også, er jo førstegangs så.

Skrevet

ja det kan eg godt forstå .. er selv førstegangs og overlykkelig idag for mannen har fått beskjed om at han skal få disse to ukene med lønn :) så nå gleder vi oss bare til småen kommer..

håper det ordner seg for dere også..

Skrevet

tror det er opp til arbeidsplassen om de vil gi de 2 ukene i forbindelse med fødselen eller ikke.. men jeg aner ikke altså.. men sjekk det med nav, jeg hadde heller ikke hatt lyst til å være alene den aller første tida...

Skrevet

Far har krav på to uker permisjon i forbindelse med fødsel, men han har ikke krav på lønn. De fleste arbeidsplasser lønner også disse ukene, men ikke alle...

Skrevet

"mannen har krav på 10 dagers ulønnet permisjon i forbindelse med fødsel".

Så det blir nok ikke no permisjon :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...