Gå til innhold

hvordan går det med mai babyene?


mai mammaen til to

Anbefalte innlegg

min lille prins er rukket å bli 19 dager. han spiser godt og har lagt på seg 1120 gram siden fødselen. han elsker pupp da..;)

 

han er ikke så veldig flink til å sove på natten. vil helst sove tett inntil mammaen sin..;)

 

men på dagen sover han godt. iallefall på trilletur og biltur. heldigvis liker han vognen. for hver dag må vi gå og hente og levere storesøster på 2 i barnehagen. og det tar tid..hihi,,,

 

ellers så er han jo verdens søteste lille prins. i går kom det et lite smil til meg. kjempe søtt..;)

 

så hvordan går det med deres små?noen fra bergen her som vil møtes på treff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det ganske greit. Lille mann har jo blitt 20 dager gammel i dag. Han elsker pupp og ammingen går bra. Han vill gjerne ligge ved puppen hele dagen og natten om han får.

 

Sover ganske greit på dagen. Sover 3 timer, får mat og sover igjen enten i sin egen seng eller i vognen.

På natten sover han bra fra kl 19 til kl 03 etter det er det bare pupp og mamma som gjelder.Han behøver mye nærhet merker jeg,men det er jo kos da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min "lille" prins koser seg også... han spiser i snitt hver 3 time på dagen, og 4-6 time på natten så skal ikke klage! Han veide 4.600 gram ved fødsel og har kun gått opp 150 gram (er 17 dager i dag) men siden han er såpass stor så er det ikke noe stress med ammingen. :) Bare fryktelig vondt når han suger - ekstremt såre brystvorter - men hører av erfarne mødre at de herdes med tiden - så får bare bite tennene sammen.

 

Ellers har vi vært ute og trillet turer nesten hver dag, men gleder meg til å møte andre her på treff - er litt kjedelig å trille alene. Men regner med at flere er klare for å møtes snart! :) Det gleder vi oss til! Vogna er hvertfall suveren når det gjelder soving (både trilling og soving på balkongen) - deilig med frisk luft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi stor liten gutt du fikk da gro.;) jeg som syns min prins har blitt så stor..hehe.. så veier han det samme som din gjorde da han ble født..;)

 

jeg var skikkelig sår i starten. da han var en dag gammel så lå han å puppet fra kl 18-07. hadde maks 10 min pause..hehe.. så da ble jeg skikkelig sår. men det gikk over etterhvert heldigvis..;) nå er det helt borte og det gjør ikke noe vondt i det hele tatt å amme..

 

ser at du polarn pyret at du fødte på bursdagen til snuppa mi du..;) storesøsteren her har bursdag dagen før lillebror..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dagene bare bedre og bedre etterhvert som vi blr mer og mer kjent med lillegutten:)

Var litt frustrert i begynnelsen pga så og si 0 timer søvn og bare frem med puppen hele dagen. Var sykt sliten! Men nå går det seg til:)

Lillegutt sover ca 1,5 time eller max 2,5 time av gangen, før det er frem med maten igjen. På natten er det jo slitsomt, men sånn er det jo bare. Synes matingen tar lang tid, han kan holde på i over 1 time eller opptil 2 timer. Tror han bruker puppen litt som smokk også, så når vi vet han egentlig er mett så forsøker vi med smokk, men han nekter plent;)

 

Ellers så blir det mye turer, da sover han som en stein! Han elsker også å kjøre bil, blir alltid rolig og sovner når motoren starter. Han våkner stort sett når bilen stopper eller vi setter fra oss vogna etter trilletur, så han sover nok veldig lett...

 

Ellers koser vi oss i massevis!!!:) Gleder meg til hver nye dag med gutten vår!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset storkoser vi oss. Har hatt de vanlige startproblemene, med amming og søvn.. og vanskelig å vite hva lillemot vil for noe. Er heldig som har fått ei jente med godt sovehjerte. Hun sovnet 22 i går og våknet ikke (dvs jeg måtte vekke henne!) før kl 05 for mat. Vekker henne fordi hun sutrer og smatter noe fælt i søvne, så hun er jo sulten! Er en veldig snill og rolig liten jente, men har slitt med endel luft i magen - er fælt å se på den lille kroppen spenne seg helt i smerte.. så nå prøver mammaen å kutte ut diverse matvarer for å se hva det er hun reagerer på.

 

Ellers er vi veldig glade i å trille tur, og som Simba skrev over.. bilturer er topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig å høre at det går bra med dere:)

 

Vi har det også veldig bra. Harald spiser, sover, skriker og bæsjer som babyer flest. Han er mye roligere enn storebroren var da han var baby..heldigvis!

Jeg sliter litt med dårlig samvittighet overfor storebror. Skulle ønske døgnet hadde flere timer så jeg kunne leke mer med han.

Storebror takler bra den nye rollen. Koser med Harald så fort muligheten byr seg. Vi roser og klapper i hendene hver gang storebror er snill med lillebror. Ser han elsker rosen..hehe..han blir så stolt så.

Vi stoor koser oss:) Gleder meg til barselstreffene starter opp her.

 

Lykketil videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simba - høres ut som jenten min som baby. hun våknt alltid når vi sluttet å trille. men det gikk over etterhvert, gutten vår sover forløbig best i vognen. i dag har jeg først prøvd å legge han i vuggen men da våkner han etter 5 min. i vognen sover han flere timer. og bra er det når storesøsteren på 2 må være hjemme hele dagen pga barnehage streik...

 

det med at ammingen tar så lang tid, slik var jenten vår og. ammet i timesvis. nyt det..nå har eg ikke tid til det..;) men han her bruker litt smokk ini mellom. ellers så bruker han ikke så lang tid på å spise. legger godt på seg da.. 1120 gram siden fødselen (var da 19 dager..; )

 

 

 

uansett, kjekt å høre at det går bra med alle. vi nyter sommer og sol og baby..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med oss går det veldig bra, og jeg er såååå lettet for det (selv om det ble et aprilbarn og ikke mai på meg:))!! Storesøster hadde nemlig kolikk de førset månedene så jeg sov knapt (slik husker jeg det ihvertfall).. Men denne lille snuppa skal visst gjøre opp for den slitsomme tiden vi hadde den gangen; hun sover ca 18 timer i døgnet (bare våken rundt måltidene), 6-8 timers uavbrutt søvn hver natt, og måltider hver 3.-4. time på dagen. Skriker lite og er veldig rolig. Selv etter 7 timers søvn skriker hun ikk etter mat- ligger bare våken i senga og lager lyder:) Hun er 8 uker til helga (herregud så fort det har gått!!)- og på den tiden har vi kun hatt en eneste våkenatt, og det var etter at jeg hadde spist jordbær som hun åpenbart fikk vondt i magen av.

 

Ammingen har gått helt problemfritt fra dag 1 (bortsett fra at jeg fikk brystbetennelse av den kalde trekken på soverommet natt til 17. mai, med snø i lufta..) og hun viser skikkelige gourmet-manerer; spiser en time om gangen- og legger på seg masse (200-340 gram i uka!). Men det trenger hun jo, siden hun var så tidlig født. Eneste som mangler nå er at hun begynner å ta smokk så jeg slipper å bysse henne i søvn etter måltidet :)

 

Sover godt i vogna og på biltur, og har en storesøster som er omsorgsfull og sprekkferdig av stolthet. Nå gjenstår bare junimåneden før pappaen tar ferie med oss- og etter det er hun jammen blitt 4 måneder!! Rart hvor fort tiden flyr... Det ser jeg på storesøster som snart blir 6 år. Hvor ble tiden av?? Man får ta vare på øyeblikkene med barna, det er ikke lange stunden de er bittesmå. det oppdager man når man ser tilbake. Kos dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutten her er i dag 23 dager gammel. Han sover forsåvidt mye, men er ofte våken for mat på natten. I alle fall hver 2. time, også hver time. Har vel sovet maks 3 timer ved et par anledninger. Men det går bra, vi ligger lenge om morgenen :). Vil helst være i armene eller ligge oppå oss, trenger masse nærhet, men det er jo ikke så rart. Våkner ofte ganske fort når vi legger han i vugga eller senga. Bytter på sin egen og mammas seng om natta, pappa har enkelte netter flyttet inn til storebror. Men alt er jo bare for en periode.

Var til veiing 12 dager etter hjemreise fra føden, hadde da lagt på seg ca 600 gram, så det er vi fornøyd med. Er veldig glad i puppen, spiser kjapt, lite plaget med magevondt.

Sover godt i vogna, har vært på flere trilleturer, men våkner fort når vogna stopper opp.

Er litt urolig enkelte kvelder, men tror det stort sett er når det er trøtt han skriker. Litt vanskelig å finne søvnen selv, bæres mye når han er våken. Tar smokk i perioder, og har også drukket fint av flaske et par ganger.

 

Nyt livet nå, de er snart store :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår aprilgutt kom til verden 2. mai, så jeg hopper over hit...

 

Hm, så flinke sovere dere er om natta. Vår lille våkner etter 2-3 timer og vil ha pupp. Heldigvis sovner han like etter, selv om jeg skifter bleie og greier. Men likevel, mer enn 4 timer har han aldri sovet.

 

På dagen er han mye våken nå, ca 3 timer og sovner igjen til ca 2-3 timer. Pupp er han også veldig glad i ja. Legger på seg fort, ansiktet er blitt så god og rund :)

 

Så heldige vi er å ha vårbarn, så godt og varmt det er ute nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin som barna deres sover om natten da!! Min lille sover 2-max 3 timer i strekk om natten. Han er flaskebarn, så bruker mye tid på å få han til og sove igjen etter mat. Mye knip i magen har han og.

Ellers er alt toppers! :)

 

Elsker og trille tur, kjøre bil og buss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi en skikkelig syvsover! Helt utrolig egentlig...Frøkna vår på fire uker kan gjerne sove fra 23 om kvelden, fram til 04, så få mat og sovne igjen 05, sove fram til 08.30, få mat, og sovne igjen fra ca. 9/ 9.30 til kl. 11. Så får hun mat igjen, og sover gjerne fra 11-13/14...Hun lager mye lyder, piper og høres ut som et helt lite treskeverk, men skriker ikke, og koser seg med totten...Har vel aldri følt meg så uthvilt i hele mitt liv, jeg! Men så er hun særs våken fra kl. 17 og til 23, da, og kan spise hver time...Men det er jo bare supert, så lenge nattesøvnen er bra! :->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...