Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det anbefales jo at babyene får en fast leggerutine når de skal i seng slik at de forstår at det er overgang mellom dag og natt. Tenkte å begynne med dette nå når jenta mi blir 3 mnd og trenger ideer (tror jeg skal spare snuppa for min falske nattasang ;-)).

Hva er deres faste leggeritual?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi starter rutinen en god stund før hun faktisk skal legges ned. en gang mellom 18 og 19 får hun pupp. etter mat og litt kos tar vi med henne inn på badet. her får hun ligge naken på stellebordet en stund mens vi synger litt for henne og pludrer sammen. Så får hun et bad og tran:)

etter badet tar vi med henne til senga om vi ser hun begynner å bli trett, om ikke sitter vi sammen i soffaen med kosedyna til hun begynner å bli trett. når vi ser på henne at hun kanskje vil sovne, gir jeg henne pupp igjen for å gjøre henne god og mett - slik at hun sover lengst mulig når hun først sovner. om dette tar veeeeldig lang tid, har vi lagt henne i senga i perioder og trekt opp den musikalske uroen...

dette er noe vi har gjort i en ukes tid, med noe ulikt resultat. ett par kvelder har hun faktisk sovnet mellom 1930 og 21, mens en annen kveld holdt hun på til nesten 02 om natten!!!men vi har tenkt å holde oss tro til disse rutinene slik at hun etter hvert forbinder de med natt:)

Skrevet

Begynner rett før åtte, stelling, pysjamas og ny bleie. Så er det amming og en flaske nan før vi legger han ca halv ni. Synger og sier god natt. Går ut av rommet, 15 minutt senere sover han... Han er ikke altid trøtt når vi legger han i sengen, men tror han vet at nå skal han sove likevel når han har fått disse rutinene...

Skrevet

Vi gir lillegutt grøt kl 18.00, så leker vi litt før vi begyner kveldsstellet ca 18.45.

Da tar vi han med på badet og steller han, skifter bleie, pusser tenner og har på pysj (bader to ganger i uka).

Så får han tran og en flaske med mme i stua, før vi bærer han i seng.

Gutten vår vil gjerne bare bli lagt, ikke noe sang eller noe, så når vi har lagt han ned sier vi bare natta og går ut (da sovner han etter ca 10 min).

Sånn har vi gjort det lenge, han er 7 mnd nå da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...