Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 sitter her 5 dager over termin, og vurderer sterkt å gå fra sambo. noen som vet om man må innom familievernkontoret, for mekling, dersom jeg melder flytting før baby er født?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Er det ikke litt forhastet å "flytte fra sambo fort??!"
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 du er så teit!! jeg kan ikke tro at dette faktisk er et seriøst innlegg!! hvem sitter å tenker på å gå ifra samboeren når man er 5 dager over termin?? dette er bare latterlig ass..
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Så dømmende dere er. Hun har jo ikke skrivd hvorfor og det kan jo være mange grunner. Tenk om hun blir slått???? Man må jo ta høyde for alt når noen ikke orker å skrive en avhandling om livet sitt for å spørre om et spørsmål. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg HI, men ønsker deg lykke til. Håper ting ordner seg. Mange klemmer fra meg
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Dere må nok til mekling vil jeg tro. Du kan jo ta en kjapp telefon til familievernkontoret, så får du svar på det. Poenget er jo at dersom far ønsker samvær med barnet, så kan han bestille time til mekling selv om dere ikke MÅ. Er det noen spesiell grunn til at du ikke vil på mekling da? Det finnes ikke skummelt, og siden det er snakk om samvær med spedbarn blir det jo ikke all verden uansett. Håper det ordner seg for deg
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 kan jeg spørre om hvorfor du vil gå i fra ham??? Sikker på at det bare ikke er hormonene dine som snakker???
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Dere må til mekling,er for at dere skal bli enige om samvær osv.Å om at forholde ikke er til å redde..Har vel litt med pengeutbetalingene fra nav også å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Tull ! flytter du og melder flytting før barnet blir født er dere ikke samboere ved fødsel, du slipper da megling for å få stønader fra nav. Bf kan alikevel kreve megling for samværsavtale/ omsorg etc, men du slipper vente på meglingsattest for å søke nav. Bf flyttet ut mens jeg var gravid, fikk ham til å melde flytting før fødselen ( jeg stressa dette litt nettopp av grunn som forklart over). Barnet er nå 4 uker og jeg har søkt og fått innvilget bla utvidet barnetrygd uten meglingsattest .. Lykke til uansett hva du velger !
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Og en ting til; flytter du(melder adresseendring) FØR fødselen, så har du foreldreansvaret alene i tillegg:) Du trenger da ikke mekling. Men dere kan ta meklingen likevel, for å få samværsavtalen i orden, om dere ikke klarer å bli enige uten hjelp:) Det er tross alt lite samvær som er aktuelt med et spebarn. Mor skal være tilstede under samværet, og det er begrenset vanligvis til noen timer i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå