Gjest Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Etter at jeg ble forespeila at jeg mest sannsynlig kommer til å bli satt i gang før termin er det ikke fritt for at jeg bekymrer meg litt og lurer... Er det vondere å føde når fødselen er satt i gang vs. når det går naturlig? Må innrømme at jeg hadde et sterkt ønske om at alt skulle gå naturlig, og drypp og sånt høres ikke noe særlig ut :/ Hvordan er det når man får satt i gang fødsel? Kjenner fortsatt at bekymring for barnet overskygger redselen for smerte da...
Kjærlighet <3 Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Nå ble jeg satt igang på "light" versjonen sist gang, men kan jo fortelle hvordan det gikk. Det var 13 dager over termin og jeg var 100% moden, hadde åpning , men ikke mer enn ca 1,5 cm som jeg hadde hatt et par uker. Så det ble bestemt at jordmoren skulle prøve å ta vannet for å se om det kunne få ting i gang. Men mest sannsynlig måtte jeg belage meg på å bli satt på drypp etterhvert. Jeg var heldig og riene begynte med engang vannet ble tatt og halvannen intense timer senere var vo blitt foreldre til en nydelig liten gutt:-) Har jo hørt at for dem som ikke er moden og må på tabelett kur osv kan det ta ganske lang tid. Men det er vel veldig individuelt hvor godt en responderer på kuren... Og så har jeg hørt at når rier på drypp kan være hardere enn "naturlige" rier.. Men vil tro at dette er veldig individuelt dette og. Siden min fødsel (eller faktisk begge fødslene mine) har gått så fort som dem har, har nok riene mine vært veldig intense og harde selv om jeg ikke har blitt satt på drypp:-)
SuperMoM <3 Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Jeg syntes det var helt grusomt! Jeg ble da satt i gang uten modning og det var ikke noe god erfaring! Ble satt på drypp og riene var der hele tiden.Fikk aldri noe som helst pause før jeg fikk epidural.Da var alt helt stas:) Nei,om jeg blir satt i gang igjen (noe jeg egentlig håper jeg slipper unna) så får jeg iallfall håpe at jeg er moden!
Gjest stockholms tjej Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 jeg blev satt igan og med. jeg fikk to tabletter og de fikk jeg 3 ganger. de gav meg de første 2 pillene kl 18.00 ca.5 timmer senere fikk jeg 2 til runt 23.00 og ca.4 timer etter de fikk jeg 2 piller til. han kom kl 07.10. jeg var første gangs fødende så vet ikke om de var vondere en om du går i gang selv, men jeg syntes de gikk helt fint(som forventet) de gør jo selfølgeli vondt og jeg tog epiduralen till sist(de 4 siste timerne hadde jeg epiduralen og de var de beste jeg noensin vart med på=) all smerte forsvant og han var ute på 3 press. så tror nok dette er veldigt induviduelt, men syns du ska forsøke og tenke bort de litt for når du vell ligger der og ska få din lille baby så tenker man ikke på samme sett som man gjør nå=) vet at de ikke er lett men uansett så kan du ikke gjøre noe for å forandre situationen. Masse lykke til=) de kommer sikkert gå veldigt fint=)
SuperMoM <3 Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Når tid skal du settes i gang da og hvorfor?
snartklar Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Sånn jeg har skjønt det er det ingen regel at det er vondere å bli satt igang enn når det starter av seg selv. Jeg ble satt igang, og var uheldig og fikk dritvonde maserier i åtte timer som ikke ga noen åpning. Da gikk vannet, og det ble fart på sakene. Men jeg kjenner ei som ikke ble satt igang, og hun hadde dritvonde maserier uten effekt eller åpning i et døgn. Så ta det med ro, det er så utrolig mange faktorer som spiller inn. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå