Gjest Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Får man lettere strekkmerker hvis man klør seg masse? Jeg har svangerskapskløe, og har klødd meg til blods flere netter. Nå er dette av den typen som skyldes gallesyre, så ingen kremer, polaramin eller sånt fungerer. Venter på effekten av ursofalk. Men i dag fikk jeg nesten litt sjokk når jeg så meg i speilet. Jeg ser jo ikke ut full av kloremerker, helt rød og sår over alt. Jeg har ikke hatt antydning til strekkmerker, men blir litt redd for at de kommer nå pga jeg har klødd huden sår og rød?
Tonjepuus89 Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 man får jo strekkmerker fordi huden strekker seg når magen vokser så jeg tviler på at du får strekkmerker fordi du klør mye...
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 nei, de kommer av at underhuden strekker seg så kan ikke komme av kløing...men det klør derimot veldig når de kommer da. Men du har jo svangerskapskløe så er jo derfor du klør. Håper det gir seg og at du også slipper unna strekkmerker:)
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 De kommer ikke når du klør deg, men det kan klø når de kommer hehe, skjønner? Hadde svangerskapskløe sist og fikk bare et par små merker på brystene..
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Hvis du tenker på at du har klødd deg slik til blods at du har fått sår...så lurer jeg på om et par av de kan bli strekkmerker...men aner ikke 100% altså.. Jeg har iallfall noe som ser ut til å bli et mindre fint strekkmerke etter et sår som ikke rakk gro skikkelig på magen. Men ingen sorger skal tas på forskudd her:) Ikke sikkert det blir så gale etterpå
Trippelkvadruppel Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Man kan ikke kalle de merkene man får etter å ha klødd seg for strekkmerker, det er rett og slett arr det. Strekkmerker er hormonelt og arvelig betinget, man kan ikke mane dem frem, eller unngå dem (visstnok); de lærde strides når det gjelder hudkremer da..:-D Lykke til med behandlingen av kløen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå