Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har babyer rundt 3-4 mnd: Hvordan gjør dere med dupper om dagen? Legger dere babyen ned til fast tid/ en hvis tid etter forrige dupp (f.eks. 2 timer) eller bare tilfeldig? Hadde vært interessant å vite.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... en viss tid (ikke en hvis tid), litt skriveleif idag.

Skrevet

min går tydligen etter klockan her...

vaknar runt halv åtta, våken i 2 timmar så sover han i 45min.

så er han våken i 2 timmar igen, så sover han i 45 min

så håller han på enda tills han legger sig runt 7...

det er han sjælv som har bestæmt detta, ikke jeg.

er vi ute å triller, så sover han myyyyyye lengre, men blir søvnig igen etter ca, 2 timmar.

hur er det med din da`?

HS sa føresten att det var før tidigt å legga han runt halv sju,sju

og att han MÅ sova ett par timmar i streck vartfall en gang på dagen...

men får ju ikke han till å gøra det da..

Skrevet

Min gutt er 3,5 mnd. Han sover til 07-08 på morgenen, så dupper han av i 10-11 tiden, sover da ca 1-1,5 time, våken til ca 14, sover da igjen 1 times tid, så tar han en liten lur på ettermiddagen etter kl 17, den varer alt fra 30min- til over 1 time, så legges han kl 19.30-20. Sover mer om vi er ute og triller på dagen, da kan han sove 2-3 timer, men sover da ikke på ettermiddagen, og må legges litt tidligere, ca 19.

Skrevet

Min blir 3 mnd denne uken, og til nå har jeg bare lagt henne ned når hun har virket trøtt/overtrøtt og ikke hatt noen fast rytme på noe. Jenta mi sover KUN 40-min dupper om dagen. Før sov hun lengre (f.eks når vi trillet), men det er det dessverre helt slutt på. Men det blir vel ca 3-4 av disse 40-minuttene. Hun sovner for kvelden rundt 20.30-21.

Skrevet

Her blir det litt fleksibelt. For oss passer det best, siden dagene er så forskjellige. Men mini blir som regel trøtt ca 1,5 time etter forrige lur, så da må han legges igjen. Noen ganger sover han lenge om morgenen, andre ganger vil han opp tidlig. Noen lurer er lange, andre korte, så styrer det etter hvor lang våkentid han har egentlig. Når det gjelder tiden mellom duppene, så styres den ganske mye etter klokka, for plutselig blir han bare overtrøtt. Godt når vi få lagt ham før det :o)

Skrevet

Prøver å ha en lang dupp i 11-12 tiden da vi går tur eller er i byen eller noe. Ellers tar vi det litt som vi ser at han er trøtt eller blir grinete. Som regel engang i halv ti tiden og i 6 tiden. Da er det små dupper det er snakk om, alt fra 30 til 60 minutt. Men hovedsovingen på dagen kan vare i opptil 4 timer...

Skrevet

Noen flere?

Ville bare si at jeg har forsøkt å lagt jenta mi 2 timer etter at forrige lur var ferdig idag uavhengig om hun viste tegn til å være trøtt eller ei (totalt 4 lurer a 40 min), og det har funket helt supert!! :-)

Skrevet

Dagene våre ser stort sett like ut:

Vi står opp kl. 9. Jeg dusjer og hun ligger i vippstolen med rompa bar :)

Hun blir trøtt igjen rundt kl. 1030-11 og sover gjerne et par timer, ca kl. 13 mens vi går tur (evt. ligger hun ute i vogna)

Hun er oppe 2-3 timer, og sover ute igjen fra kl. 15 til 17 ca. Vi tar natta kl. rundt kl. 20, men dette varierer litt, da det er litt forskjellig fra kveld til kveld når hun blir trøtt.

Skrevet

Her soves det mye mindre enn før merker jeg...

Han sover en dupp ca 1 1/2 etter at han våkner. Ca 30-45 min.

Så er han våken i 1-2 timer. Etter det triller vi tur, og han sover da alt fra 1-3 timer.

Før sov han alltid ca 3 timer, men ikke nå lengre.

Så har han 1 eller to smådupper på ca 30 min på ettermiddagen.

Legger seg mellom sju og åtte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...