Gå til innhold

hvordan er det å reise til syden med baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvilken alder er best? tenker fra 0-12m en gang..

Videoannonse
Annonse
Gjest stockholms tjej
Skrevet

jeg har ikke reist med baby selv til syden men vi planlegger en reise neste sommer og då er han mot 1 år,men vi kommer reise til krotia,vi har vært der en gang innen og va veldigt førnøyde,de er rent og fresht der nere og så åker vi ikke når de er som varmest heller.

tror ikke jeg vill rest til et veldigt varmt land eller et land der de er lett og bli syk i.

Lykke til=)

Skrevet

Vi reiste til Mallorca når mistemann (hadde bare en da..) var fire måneder. Det var en kjempefin tid å reise på synes jeg og hadde gjort det igjen (om jeg bare hadde hatt en ;-)

Da ammet jeg, så vi slapp problemer med å ha med mat/kjøpe mat på plassen, han lå/satt litt oppreist fornøyd i vogna hele tiden, så det ble veldig avslappende for oss (slipper å løpe rundt etter en krypende eller springende ramp :-) Det gikk veldig fint på flyet, han sov for det meste begge veiene, "tajmet" det ganske bra med ammingen. Så mitt råd er å reise en gang før baby lærer seg å krype eller gå. Og reis til et rent og ryddig sted som Mallorca, Gran Canaria e.l.

Skrevet

Vi var i Egypt på All inclusive hotell når minsten var 4,5 mnd. Helt supert var det. Godt å slippe det å måtte ha med mat og han var enkel å ha med seg på flyet, sov masse.

Skal til i Egypt på nytt i desember. Da er siste til skudd i famiien ca 6 mndr. Regner med litt mer styr, siden vi da må ha med grøt og middag og sånn. Er veldig spent på åssen det går. Men glad vi skal til et sted vi er kjent på fra før av for da vet jeg hva som venter oss. Vet vi kommer til å få det supert, gleder meg veldig!!

Skrevet

Vi skal til syden i November,da er baby ca 10 uker.

Skal sammen med masse kjentfolk og har vært der en haug med ganger før så regner med at det blir en fin tur.

Bare å styre unna de varmeste timene på standa:-)

Skrevet

Vi skal til syden litt over 6 uker etter terminen min. Så vet ikke hvor stor bebis har blitt da siden jeg ikke har fått enda:p

Skal til Kreta:)

Skrevet

Går så fint så :) vi var i Spania når snuppa var 3 mnd og i syd Frankrike når hun var rett over året.

Deilig for småttiser å kunne sprelle fritt i bare bleien :)

Skrevet

Et lite spørsmål bare til dere over her: for jeg tenker på å bestille sydentur til etter babisen er født, men man må jo oppgi navn og fødselsdato på barnet? og det vet jeg jo ikek enda siden han ikke er født:P Kan jeg bare finne på noe og så endre det senere?

Skrevet

Jeg skrev bare Baby Hansen (vårt etternavn da) og termindatoen også ringte jeg å forandret på det etter at hun ble født :)

Vi reiste da med ving og det var null problem der hvertfall, men det kan nok være en ide å ringe det reiseselskapet eller flyselskapet du skal reise med for å sjekke hvordan de gjør det :)

Skrevet

Vi var på Mallorca da snuppa var 7,5 mnd, og det var helt supert!! Hun sluttet å amme da hun var 6mnd, så vi tok med Nan og brukte flaskevann. Grøtpulver kjøpte vi der nede. Ellers tygget hun litt på brødbiter og melon når vi spiste middag....satt og koste seg i barnestol eller paraplytrillen når vi var ute!! Hun badet og koste seg hver dag! Og krabbet rundt solstolene. Vi kjøpte oss et lite solfaktortelt til henne på Toys r us, som hun satt og lekte i, mens vi koste oss i solen! Hun hadde det kjempefint inne i teltet som stod mellom solstolene til meg og pappaen....tittet ut litt på oss, og lekte videre!!

Skrevet

Reiste til Kreta i 2001 med en 6 uker gammel guttebaby..

Det gikk strålende!!

Spiste litt mer på dagen men sov dessto mer på natten,,

Han var til og med å plasket med beina i middelhavet..

En Herlig ferie!!!

Bare husk å vaske brystene for saltvann før du ammer.

GOD TUR!!

Skrevet

Vi var i Malaysia når førstemann var ca 7 mnd. Det gikk strålende. Kombiferie med storby og strandliv. Det var helt strålende.

Vi hadde med nan- og grøtpulver og noen glass, men kjøpte det meste der nede. Nan/grøt blandet vi ut med flaskevann.

Det eneste vi la merke til med en del av mat-glassene var at det desverre er mer sukker og salt i dem. Les derfor varedeklasjonen litt nøye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...