Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått den?

Vet ikke helt hvor langt jeg er på vei. Er enten på tampen av første trimester, eller i begynnelsen av andre. Fikk i alle fall den stripen i det jeg tror var min uke 7 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. jeg er nå inn i 12 +0 svangerskap uke. det er nå jeg ser att den har kommet.

Skrevet

Hei hei. Jeg er førstegangs og helt grønn... Hva er det for noe? Fødselsstripe???

Skrevet

Sikkert et dumt spml, men hva i all verden er det?

Skrevet

Det er den mørke stripen som kommer over magen når man er gravid! :-) Tror jeg i allefall... :-)

Skrevet

Får man det så tidlig? Jeg er 21+3 og har ikke denne, men det variererer kanskje veldig;)

Skrevet

hei hei..titter inn fra 3 trimester..Jeg fikk ikke stripen min før i uke 27 ca..Så trur det kan variere veldig:)

Skrevet

Hei hei. Det er en mørkere stripe,som kommer fra skambeinet og opp mot navelen. Dette er en hormonell reaksjon og kommer mest sannsynlig til å forsvinne igjen etter fødselen. Husker ikke når den kom i forrige svangerskap, men det er i allefall ikke blitt borte, så den blir nok ennå mørkere denne gangen. Er 10 uker nå, og har ikke merket noen forskjell ennå, men er nok ikke unormalt at den kommer ganske tidlig.

klem klem

Skrevet

Jeg fikk stripen rundt uke 14 med førstemann.. Ingen med nr to. Så varierer veldig.. Noen får den andre ikke.. Noen svakt noen tydelig...

Skrevet

Det stemmer som flere sier her; det er ikke alle som får den. Jeg synes jeg var veldig tidlig ute, da uke 14 er normalen. Hvis en får den i det hele tatt. Stripen kommer, som tidligere sagt, av hormoner. Disse hormonene danner mer pigment i huden, og dette samler seg gjerne i en stripe på magen, som markerer skillelinjen mellom magemusklene. Hadde vært gøy å høre fra andre som også fikk den tidlig :)

Skrevet

Heisann

Det varierer fra person til person og det er ikke alle som får den.

Det er en mørk stripe som ofte dannes fra navlen og nedover magen.

Jeg husker ikke når jeg fikk den med forrige, men siden den ikke rakk å forsvinne etter forrige svangerskap før jeg ble gravid igjen har jeg denne gangen hatt den hele tiden ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...