Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 13 mnd og har de siste ukene begynt å kaste maten og brødet på gulvet. Sier nei og tar ikke opp maten, prøver å avlede med drikke eller noe men det ser ikke ut til å hjelpe. Hun vil ikke spise av skje så hun må jo spise selv. Har tenkt att vi kanskje burde avsluttet måltidet da hun kaster maten, men hun gjør det også når hun er sulten. Blir så negativ stemning når vi må si nei så mange ganger:(

Vet det er helt vanlig men vil bare høre hva dere gjør? Hva fungerte best for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 14 mnd gjør akkurat det samme. Bruke åsså å avlede med drikke, men ikkje bestandig det funke... bruke rett å slett å ta en pause, så prøve æ å gi han mat litt seinar. Det bruke hjelpe, men ikkje kvær gång.

Skrevet

Jenta mi er 15 mnd og jeg har endelig lært at mat på gulvet betyr mett. Sett bort tallerkenen litt (jenta mi spiser alt med hendene selv), og si at mat på gulvet betyr at man ikke vil ha mer, så ser du om hun strekker seg etter mer. Da kan du gi en bit, havner den også på gulvet så er måltidet over. Havner den i munnen så kommer tallerkenen tilbake. Det funka her ihvertfall.

Skrevet

Jenta mi godtar at jeg gir henne mat ennå så her tar jeg over om hun begynner å kaste mat på gulvet. Sier også nei når hun gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...