Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

9 dager før termin, den 16. mai kom den lille jenta vår til verden. Vannet gikk kl 2 på natten og riene startet i løpet av første time. Dro på sykehuset dagen etter da de var overkommelige, men da stoppet riene. Kvelden etter kl 23 startet de på nytt og kom etterhvert ganske intenst. Ca kl 4 el 5 på natten dro vi til sykehuset, da hadde jeg bare 3 cm åpning...:( Det var veldig intenst, men det hjalp med lystgass og etterhvert også fentanyl. Endelig kunne jeg presse og det var forferdelig vondt!!!!!! I tillegg måtte jeg holde igjen for ikke å revne... 40 min etter første press var hun ute, og jeg kjente at jeg revnet litt men akkurat det var ikke særlig vondt.

Husker jeg tenkte at jeg ikke kunne fatte hvordan folk kan gjøre dette igjen og igjen, men når jeg nå har henne i armene mine er det en helt spesiell følelse, og hun er verdt hver eneste kalori og ri!!!

Gled dere og lykke til!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så masse med jenta!

hva er fentanyl?

Skrevet

Gratulerer med den lille prinsessa!!

Kos dere :)

Skrevet

Å gratulerer!! Gleder meg sånn til jeg også har det overstått.

Skrevet

Gratulerer med jenta!

Skrevet

Gratulerer så mye:) kjenner jeg sitter med klump i halsen!

Disse hormonene vet du;)

Skrevet

Tusen takk for gratulasjoner!

Til deg som lurte på fentanyl så er dette et morfinpreparat - en annen type blanding mer skånsom, som har erstattet den morfinen som var tidligere. Fungerer på samme måte, tar de verste rietoppene.

Hadde "bestemt" meg for at jeg ikke ønsket epidural, men at jeg skulle ha lav terskel for fentanyl hvis det ble nødvendig. Faren er, som f.eks ved epidural er at riene kan stoppe litt opp og du må ha rie-fremkallende i tillegg. Det skjedde med meg, og var ikke særlig behagelig... men, nå er det heldigvis over og jeg tenker ikke mer på det nå.. :)

Fikk i tillegg varmepute i korsryggen, og kald klut på panna, dette hadde overraskende god smertestillende effekt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...