su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Flere som ikke er kvitt bekkenløsninga etter fødsel..?? Føler at alle andre blir bra med en gang ungen er ute.. =O( snufs 9 uker siden nå..Får vel ta kontakt med fysioterapaut tenker jeg.
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Jeg slet endel nå etter nummer tre og ble anbefalt å ta kontakt med manuellterapaut. Fikk time og da jeg kom inn var noe av det første hun sa, etter bare å ha sett meg gå inn, "nei du har nok bekkenlåsning du, ikke bekkenløsning". Dette til tross for at to fysioterapauter tidligere har sagt jeg hadde bekkenløsning og ikke nevnt låsning. Hun viste meg hvofor hun mente jeg hadde bekkenlåsning og når hun forklarte og gjorde noen bevgelser med bena kjente jeg utrolig godt forskjell selv siden jeg bare hadde på en side. Der var hele benet låst til å være nesten 2 cm kortere enn det andre viste det seg. Etter hun hadde strukket og knekket opp litt merket jeg en helt sinnsyk forskjell. Jeg kunne gå normalt i trapper igjen, kunne legge meg for kvelden uten å verke, klarte å løfte de største ungene uten at det gjorde vondt, verket ikke etter å ha gått en liten tur osv. Jeg måtte gå et par ganger til da, alt var ikke løst på en behandling. Anbefaler deg virkelig å oppsøke en manuelterapaut, de er ofte veldig flinke på dette!
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2008 Takk for svar! Kontaktet du manuellterapauten selv, eller fikk du henvisning fra legen din ? Betalte du mye? Før fødsel hadde jeg vondt hele veien rundt, nå "bare" på sidene..=S Det du beskriver høres veldig kjent ut iallefall!
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Ja det ble bedre etter fødselen. Tok kontakt selv og betalte ingenting de første 6 mnd etter fødselen (kom meg ikke dit før 5 mnd etter, så hadde noen timer etter de 6 mnd, da betalte jeg rundt 200 kr pr gang).Men du må beregne at det kan være noe ventetid. Lykke til!
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2008 Tusen takk! Får gjøre et forsøk på det =O)
hidda Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 Ja det er bare og søke hjelp. Jeg har brukt kiropraktor mye og det har hjulpet meg og så må man etter hvert begynne og trene stabiliserende musklatur rundt bekkenet, har fått et treningsopplegg hos fysioterapaut. Viktig å komme til noen som har peiling på bekkenplager. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå