Gå til innhold

kan man søke på nettet etter seksualforbrytere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn som man kan i Usa ? fins det en side på nette hvor man kan søke og se om det bor noen i nærheten av deg ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser på dr. Phil ,skjønner jeg??

Vet dessverre ikke, men lurte på det samme når jeg så hvor lett det var i USA....

Skrevet

hehe...ser på dr.phil ja.. :)

i usa er det jo kjempelett... men de har kanskje ikke samme personlov som vi har ?

men igjen.. så er det kanskje like greit å ikke vite... vet ikke helt om jeg hadde likt å ha en nabo som var seksualforbryter... så det man ikke vet har man ikke vondt av...

men igjen av ren nysgjerrighet så vil man jo vite og :) hehe...

Skrevet

Jeg hadde så absolutt ville vist om det var en i nabolaget mitt. Så jeg kunne vært på vakt ovenfor ungene. Heller det enn å gå i uvisshet og ting kan komme til å skje uten at jeg hadde anledning til å forhindre det.

Skrevet

Det gir en falsk trygghet å vite siden det kan være de som ikke er "tatt" i nærheten også.

Beste vi kan gjøre er å passe på barna våre, feks ikke slippe løs 3-6åringen alene. Vente med å la dem gå alene til venner til de er i skolealder og har lært seg litt om hva som kan være farlig. Fortelle dem om grenser for egen kropp og at det ikke er greit at en voksen tar på dem.

Og husk, de fleste overgrep skjer mellom de som har nære relasjoner og av folk man kansje tror det minst om.

En trener, "onkel" osv...så vær litt kritiske til hvem som passer barna og vær veldig var hvis ungene forandrer adferd etter å ha overnatta, vært i lag med andre voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...