Gå til innhold

Da har jeg hatt teoriprøven for bil i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og den gikk mye bedre en forventa, for jeg STOD :-D

Kjente jeg var dritt nervøs under prøven når jeg trykka på svaret og slikt..

Var så sikker på at jeg ikke skulle stå, men jammen stod jeg gitt :-D

Og jeg hadde "bare" 3 feil..

Så nå blir det oppkjøring før termin :-D

Bare håper jeg står på den :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grattis:-)) Teorien er ikke enkel å ha med å gjøre. Jeg syns den var vanskelig når jeg tok lappen for 11 år siden, og nå er den enda værre...

Nå er det å øvelses kjøre det du kan fram til oppkjøring:-))) Så skal du se du drar i havn lappen på oppkjøringen:-)

Skrevet

Jeg har utsatt og utsatt denne teorien i mangen mnder nå for har vært så redd for og stryke, jeg får hjerneteppe på alt som heter prøver, jeg kan kunne svarene på rams før jeg går inn men med engang jeg sitter der får jeg helt blokkering..

Så kjempe letta når jeg så det stod bestått :-D

Skal kjøre det jeg kan med sambo fremover og skal ha en oppsummeringstime 9 juni med kjørelærern også skal jeg ha kartkjøring umiddelbart etter det også er det oppkjøring..

Så da kan frøkna hvertfall holde seg inni magen ut neste mnd også, men så kan hu bare komme (termin 17 juli)..

Skrevet

Gratulerer !!

Det er så kjekt med "lappen", etter man har fått den skjønner man ikke at man har klart seg uten...

Blir spennende med oppkjøring da !!

Bare av nysgjerrighet, hva koster lappen nå til dags ? Det er 10 år siden jeg tok den, og da kostet det ca 11000... ;-)

Skrevet

Jeg kjøpte en pakkepris inkludert alt det obligatoriske + 20 kjøretimer til 18500.

Eneste som kom utenom da var mørkekjøring og glattkjøring som kom på 1800 kr.

Men nå har jeg bare kjørt på kjøreskolen da, så hadde jeg kjørt mere hjemme hadde jeg nok sluppet unna med mindre kjøretimer..

Hadde vært greit og ha den når vi får to barn, tror sambo er litt lei av og kjøre meg overalt også :-P

Og jeg blir litt mer "friere" på kveldene til og besøke venner også når jeg ikke er så avhengig av buss, sambo kan jo ikke hente og kjøre meg om kveldene for da må jo han være hjemme med Amalie..

Så får krysse fingra for at det går fint på oppkjøringa også, bare håper jeg ikke får en sur sensor som klager på alt :-P

Skrevet

gratulerer så mye og lykke til med oppkjøring:)

kommer til å gå så bra så:)

Skrevet

Gratulere så mye med bestått teoriprøve:)

Nå kan de på trafikkskolen bestille oppkjøring til deg;)

Kjør masse hjemme nå etter oppfriskningstimen du skal ha, så skal du se at dette går så fint så:D Bli sikker på det kjøretekniske igjen, så tar du raskt det trafikale med å kjøre i trafikken:)

Vil tro at det blir en helt annen verden når du får lappen selv hehe;)

Lykke til:)

Skrevet

Ringte kjøreskolen i dag og de skulle melde meg opp :-)

Får mase på sambo nå om og kjøre med meg, øve litt på rygging og lukeparkering med han for det har jeg knapt øvd på sammen med kjørelæreren..

På oppkjøringa er det vanlig at man får div. spm om regler o.l da (altså sånn paragrafer og slikt? at man skal si hva den og den paragrafen betyr o.l for de kan jeg IKKE :P)

Skrevet

Jeg tror ikke man får spørsmål om ulike paragrafer nei. Det er mer at de observerer hvordan du bruker blikket i speilene, skjekker blindsonen din, ser fremover og "leser" trafikken. Skal høre med mannen min ang tips til oppkjøringen:) Han er på bykjøring i barteby i dag:D

Hvilken skole kjører du hos? Kanskje mannen min kjenner læreren din hehe;)

Kan sende deg en pm senere i dag/i kveld:)

Skrevet

Gratulerer så mye!

Da jeg kjørte opp husker jeg at jeg bare fikk ett eneste "teoretisk" spørsmål før vi begynte å kjøre, og det var noe sånt som "hvordan vet du / kan du sjekke at bremsene fungerer før du begynner å kjøre?" Husker ikke helt, husker bare at svaret var at når man starter motoren glir bremsepedalen inn. Det er nesten ett år siden jeg tok lappen, så husker visst ikke alle detaljene lenger... Hehe. Lurer på hvordan det hadde gått om noen hadde stilt meg de teorispørsmålene i dag... Men det er HERLIG å ha lappen!

Skrevet

Gratulerer så mye! Det blir nok deilig for deg å ha muligheten til å kjøre selv nå som du snart har 2 barn:)

Skrevet

Så bra! Gratulerer =D Var spent på å høre hvordan det gikk med deg, og oppkjøringa, den fikser du vettu ;) Lykke til :)

Skrevet

Takk :-)

Godt og ha den unna det skal være vist..

Kjørelæreren jeg har heter Aksel (kan sende deg etternavnet på PM om du vil) han jobber vell ikke akkurat i trondheim trafikk skole, han er privat men leier på en måte lokale hos dem da..

Helt super kjørelærer :-)

Ja du må høre med mannen din om han noen tips, evnt. hva jeg burde øve ekstra på...

Skrevet

Gratulerer og lykke til.

Lukeparkering og ryggeparkering (rygge inn på en parkeringsplass mellom to biler/ streker) er noe du sikkert bør øve deg på om du ikke mestrer dette. Dette kan du bli spurt om.

Lykke til, håper du får lappen før babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...