lillefot Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Skjønner at mange får problemer med at bhg er i streik og ingen til å passe barna. MEN for oss som er førskolelærere, lærere osv er dette et skritt i riktig retning. Oslo kommune nekter å utjevne lik lønn for oss som nabokommunene og fylkeskommunene. De er ikke interessert i å gjøre det attraktivt å ha en utdannelse. Et av punktene i Soria Moria erklæringen var at man skulle forbedre kvaliteten i skolene, og for å få til det må det ansettes flere lærere. Det står også at det skal rekrutteres flere til bhg, men denne rekrutteringen har faktisk gått ned. Det er de plutselig ikke interessert i lenger. Håper denne streiken når fram slik at alle foreldre får det de faktisk betaler for i bhg; personale med kompetanse. Derfor ber jeg dere alle om å slutte å kalle oss for barnehagetanter, da er dere med på å undervurdere oss som fagpersoner og er ikke hakket bedre enn regjeringen!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Når det gjelder barnehager og skoler og slike ting,har faktisk regjeringen gitt mer penger til komunene enn de foregående regjerningene. De du må ta er de dere har stemt inn i bystyret i Oslo,at de ikke forvalter pengene på en rikitig måte,slik at barnehager og skoler kan bli bedre,men bruker pengene på viss vass. Så få skiftet ut bystyret neste gang det er valg(selv om det er lenge til,så er det det eneste som må til) Der det er sosialsitiks bystyret har de også komt i havn med barnehagerplasser,der frp,høyre styrer,står det enda mange barn i kø,så det bør en tenke litt på,hvis barnehage er det viktigste for enn.
simba>>>3gutter Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Helt enig, håper det kommer noe godt ut av steiken, slik at vi blir flere fagpersoner til å dra lasset sammen i barnehagene. Jeg er forresten tante bare til mine nevøer og nieser, ingen andre.
lillefot Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2008 Du har rett i at denne regjeringen har gitt mer penger til barnehagene og skolene, MEN det er lønna jeg sikter til. Vet ikke om jeg vil ha et sosialistisk styre heller, de hever jo bare skatter og avgifter. Tror ikke det spiller så stor rolle hvem som sitter i regjering egentlig. Potten er lik, det er bare forskjeller på hvor de gir og sparer penger. Dette her går mest på kommunen. Det skal være lik lønn for likt arbeid, og når du tjener 20 000 mer i nabokommunene for akkuratt samme jobb så er det ikke det.. Når det ikke lønner seg å ha høgskoleutdannelse gir ikke det økt kvalitet. Men prisen for bhg plassen er den samme. Og det er her jeg protesterer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå