Løven,fisken og vekten Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Hvordan gjør dere det?? Min sønn nekter å spise de som er på glass så jeg tenkte jeg skulle lage egen middag til han og se om han vil ha den... Takker for svar:)
Silje og Vaniljebollene Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Vi bare moste den maten som vi skulle ha vi, fra hun var ganske liten. Vi har aldri tilsatt salt i maten likevel, og vi lager det meste fra grunn. Men vi så råvarene litt an også da. Moste med gaffel eller stavmikser.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Heisann! Sånn gjør vi det: Skreller og kutter opp grønnsaker, koker dem så de er gode å bløte. Steker for eks. kalkun eller kylling. Når grønnsakene er på vei til å bli ferdigkokte, legger vi det stekte kjøttet oppi gryta. Så lar vi det koke litt sammen. Så heller vi alt oppi en sil, sparer på krafta. Den er veldig fin å bruke:-) Hvor vi da heller krafta og maten i en bolle, heller litt olje oppi bollen, moser alt med stavmikseren, lar det kjøle seg litt ned, så heller vi over i middagsglass, for å så sette dem i frysa:-) Gutten vår elsker det hvertfal!!:-) Han likte middagsglassene også, men åpnelyst at han likte middagen jeg lager mye bedre. Hehe:-) Lykke til!
pippis mamma Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Hei:) Vi har ei kresen frøken som spyttet ut alt som kom på glass:) Gjorde omtrent som Kristine&Felix, men ofte la jeg kjøtt til å trekke sammen med grønnsakene i stedet for å steke. Fisk ble veldig populært når hun var gammel nok til det, sjekk ut www.barnemat.com, mange gode tips, helsesøstra har også fine brosjyrer med oppskrifter:) lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå