Gå til innhold

Hei dere som lager egen middagsmat til deres babyer:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det??

Min sønn nekter å spise de som er på glass så jeg tenkte jeg skulle lage egen middag til han og se om han vil ha den...

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bare moste den maten som vi skulle ha vi, fra hun var ganske liten. Vi har aldri tilsatt salt i maten likevel, og vi lager det meste fra grunn. Men vi så råvarene litt an også da. Moste med gaffel eller stavmikser.

Skrevet

Heisann!

Sånn gjør vi det:

Skreller og kutter opp grønnsaker, koker dem så de er gode å bløte. Steker for eks. kalkun eller kylling. Når grønnsakene er på vei til å bli ferdigkokte, legger vi det stekte kjøttet oppi gryta. Så lar vi det koke litt sammen.

Så heller vi alt oppi en sil, sparer på krafta. Den er veldig fin å bruke:-)

Hvor vi da heller krafta og maten i en bolle, heller litt olje oppi bollen, moser alt med stavmikseren, lar det kjøle seg litt ned, så heller vi over i middagsglass, for å så sette dem i frysa:-)

Gutten vår elsker det hvertfal!!:-) Han likte middagsglassene også, men åpnelyst at han likte middagen jeg lager mye bedre. Hehe:-)

Lykke til!

Skrevet

Hei:)

Vi har ei kresen frøken som spyttet ut alt som kom på glass:) Gjorde omtrent som Kristine&Felix, men ofte la jeg kjøtt til å trekke sammen med grønnsakene i stedet for å steke. Fisk ble veldig populært når hun var gammel nok til det, sjekk ut www.barnemat.com, mange gode tips, helsesøstra har også fine brosjyrer med oppskrifter:) lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...