Gå til innhold

spa, badstue og boblebad...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan skal man forholde seg til dette når man er gravid??

Skal arrangere utdrikningslag hvor vi skal kose oss på spa i mange timer, og jeg kan jo ikke drikke noe, men kan jeg nyte litt av de andre fascilitetene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal visst holde oss unna badstu og en del eteriske oljer hvis man får massasje. Hudpleierne/massørene vet sikkert hvilke. Tror ikke boblebad skal være noe problem.

Skrevet

De vet nok litt om det der du skal være...var på spa for noen uker siden i egypt, der fikk jeg sitte i badstue i max 5min (men orka ikke 2 en gang så gikk ut, hørt det ikke er noe særlig) boblebad kan man sitte i frem til 3 trimester mener jeg å ha hørt:)

Skrevet

Ikke bli overopphetet...og boblebad kan inneholde masse bakterier og gi infeksjon (men de renser vel boblebadene ofte på slike plasser), men det er visst sent i svangerskapet. Skal ikke ta infrarød badstue hvis de har det..men ellers er det vel bare kose seg. En del oljer kan inneholde stoffer som ikke anbefales til bruk av gravide, men mange oljer som sikkert er bra for gravide også...de har sikkert peil på spaet:o)

Skrevet

Vi hadde jente dag på spa. Jeg kunne ikke gå i den infrarøde badstuen, men jeg kunne ta sånn damp-bad greier, veldig deilig syns jeg da!!

Jeg fikk kropps-skrubb beregnet på gravide og det også veldig behagelig!!

Når det gjelder boblebad ville jeg ikke tatt det. Men jeg satt på kanten av boblebadet med beina nedi og det var egentlig ganske godt. Samtidig var jeg jo sosial med de andre som var der.

Kos deg og nyt dagen, det fortjener du. Unner alle en spa-dag!

Skrevet

De har egne "pakker" for de som er gravide.Iallfall på de fleste steder jeg har sett:) (har ikke tatt spa selv:p )

Jordmor sa at jeg ikke skulle sitte verken i badstu eller boblebad.Begge jordmødrene mine og i begge svangerskap. Badstu var vel varmen og det er litt av grunnen til boblebad også..

Boblene kan (strek under kan) visst gjøre slik at man får for tidlig fødsel/aborterer.

Så jeg ville holdt meg unna det iallfall:)

Du kan jo høre med jordmora di så får du svar på det du trenger å få svar på. Dette er det jeg selv har fått beskjed om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...