Gå til innhold

Leeeeeeeeeeeei... Puh:o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er de borte igjen, MEN jeg rakk ikke engang bli ferdig med mensen før jeg fikk "mensmurringer" igjen. Borte igjen nå, etter 3 dager. Er så lei av å gå 4 uker med "mensmurringer", før tanta kommer:o( Skjønner virkelig ikke hvorfor jeg får det, når det er så lenge før hun kommer allikevel? Har hatt sykluser på mellom 44 og 48 dager siden vi startet prøvingen, vet aldri når jeg har EL, eller om jeg har det i det hele tatt. Grrrrrr.... skulle gjerne visst om jeg blir gravid snart, eller ikke. Hvis ikke jeg blir det snart så blir det studier på meg til høsten, og å begynne på studier, for så å bli gravid er skremmende. Synes det hadde vært mye enklere om jeg kunne bli det nå, mens jeg er i 100% fast jobb. Samtidig så blir det så dumt å sette hele utdannelsen på vent, iallefall siden det tok 2 år å bli gravid med lillegutt. Det kan jo dessverre hende at det tar tid denne gangen og. Nå har vi prøvd siden november, så det er jo ikke sååååå lenge... men alt hadde vært så mye enklere om det bare skjedde NÅ!

Huff... syt og klag fra meg:o(

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget!? Jeg vet at det er mange som har en mye tøffere hverdag enn meg... og vi er kjempe heldige som har lillegutten vår... men jeg må bare si at jeg er bittelitt nedfor og frustrert om dagen:o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Tussemor! Du, ikke stress da ;) Syntes dere er tøffe som går på og vet at det kan ta lang tid, men er kule likevel. Det med studier og sånn er ikke noe problem egentlig. Selvsagt er det greit med mer penger, men vi greier oss kjempebra på det vi får fra lånekassa, både mannen min og jeg er studenter på fulltid. Vi går ganske "tunge" studier på universitetet, men vi har nå likevel fått to barn i mellomtiden :) Det går helt greit. Vi har både bil og leilighet også( i Oslo). Så det går så fint så, kan faktisk få i både pose og sekk i dette tilfellet :)

Skrevet

Hei havfruen:o)

Hvordan står det til med deg da???

Tusen takk for fint svar! er litt roligere igjen i dag. En kan jammen si at det går i berg og dalbaner dette!

Godt å høre at det går greit å få barn mens man studerer. Det har vel myyye med instilling å gjøre vil jeg tro! Lånet vårt er så høyt at vi må på en eller annen måte få til en avtale med banken for noen år. vet du om de er "snille" når det gjelder studier? Vil jo ikke selge huset heller liksom:o( Er jo mulig det blir litt annerledes for dere når begge er studenter? Mannen min er i full jobb, og jeg tror kanskje vi "taper" litt på det om jeg setter igang å studere? Jeg tenker på i forhold til forskjellige støtteordninger og sånn?

jaja, tusen takk for koselig og motiverende svar havfruen:o) Håper alt er bra med deg!?

Skrevet

Ja, du får jo litt mindre i støtte når ektefellen jobber, men da har dere vel mer inn der og da :) Vet ikke hvor mye lån dere har, men vi har litt vi og gitt..uff..det er hårda bud.

Bankene pleier jo å være all righte så lenge en har en god historie med lite mislikehold av lån etc.

Viktig med en utdanning en trivdes med da!

Skrevet

Jupp... jaja... det order seg nok. Ingen misligholdet lån her, heldigvis. Men et huslån og to billån. Må vel ut med 15000-16000 sammenlagt i lån i mnd tenker jeg. Vi skal nok få det til! Er veldig spendt på hva bansken sier kjenner jeg!

Ja, det er nettopp det... det er viktig med utdanning man trives med! Det er derfor jeg bare føler at nå bare må jeg gjøre det med en gang! Kan iallefall ikke bli der jeg er i evigheter;o)

Hva studerer du for å bli?

Skrevet

Jeg er snart farmasøyt :) Hadde noen heftige eksamener disse dagene som har vært, men er utrolig fornøyd nå :) Sommer kommer!!

Hva vil du bli når du blir stor?

Skrevet

Så spennende da! Hvor lang tid går det studiet over?

Jeg vil bli jordmor. Så her er det sykepleien som står for døren...

Så deilig å være ferdig med eksamner da... nå kan sommeren komme vettu:o)) Gleder meg til det er min tur til å ta eksamner jeg;o)

Skrevet

To år igjen da, så ikke såå ferdig, men vi får jo faktisk bevilling etter praksis og det er bare et halvt år til. Jordmor ja, det står høyt på lista mi og. Lang vei å gå det, sju år, men det går jo egentlig fort pluss at man selvsagt får betalt for de to praksisårene i midten. Hva er du nå da?

Skrevet

Min mamma fulgte forresten drømmen om sykepleierstudiet og ble ferdig i vår, 49 år gammel. Det står det respekt av syntes jeg. Tenk, hun kunne ikke ta det når hun var yngre, på grunn av meg, bare meg altså, ingen andre søsken. Var andre tider da gitt, glad jeg er ung med barn i dag.

Skrevet

Ok:o) hvor mange år har du gått nå da?

ja, jordmor er nok et herlig yrke. Lang vei å gå som du sier, men helt sikkert verdt det:o) Så jeg gleder meg til å ta fatt på studiene... selvom jeg er litt stressa på det dårlige arbeidsmarkedet her på østlandet. Men det ordner seg nok.

Nå erjeg ingenting... hahaha... har jobbet i næringsmiddelindustrien i mange år nå, rett og slett for å finne ut av hva jeg vil videre. Nå har det heldigvis gått opp et lys for meg, så da er det bare å sette i gang! Skulle ønske jeg fant ut av det tidligere da, men sånn er det nå bare...

Sporty gjort av mamman din ja:o) Godt jobba!

Skrevet

Nå tar jeg forresten natta her:o)

Sov godt!

Vi snakkes:o)

Skrevet

Jeg har gått tre år nå. Tenk på det på den måten at da har du iallefall ikke shoppa rundt på ulike utdanninger og opparbeidet deg studiegjeld. Det er det svært mange som har gjort!

Skrevet

Ok:o)

Ja, man får jo prøve å tenke sånn! Bare håper at dette er riktig for meg...

Ha en fiiiin uke da havfuren!

Og husk å holde meg oppdatert:o) Jeg tror faktisk jeg har hatt EL i dag jeg...på dag 15! Helt utrolig... jeg har jo hat såååå lange sykluser, men kanskje denne syklusen er vendingen? Hmmmm... har iallefall akkurat gjort vårt for å prøve å forebygge et eventuelt tantebesøk om et par ukers tid;o) Du da? Hvor er du i løypa?

Skrevet

Hei igjen, travle dager her ;) Jeg har funnet el med tester og lagt inn seriøs prøving i de dager. Dvs 1-2 ganger per dag. Nå har jeg begynt å kjenne noen stikinger så jeg er spent denne mnd. ikm ca 10 tror jeg. Håper du har el da og klarer å "treffe". Så skal det jo feste seg og ikke minst bli der.. Masse å tenke på..

Skrevet

Hei igjen;o)

Såååå spennende altså! Håper El-testene og alt det harde arbeidet gjør susen;o) hihi... krysser fingre for deg!

Jeg er skikkelig usikker på om jeg hadde EL da allikvel jeg... tror nemlig den har vært i dag... hatt skikkelig vondt! jaja... vifår se da:o)

Vi snakkes rundt her da;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...