Gjest Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Jeg gjorde noe genialt her om dagen: Innerst i kjøleskapet fant jeg et beger vaniljeyoghurt som snart gikk ut på dato - helte youhurten i isformer, slang i frysen - og vips! Lett, god, nyyydelig forfriskende yoghurtis! Både jeg og snuppa syns de ble knallgode - bare at formene våre er litt store, så det ble litt for mye is, rett og slett. Har noen et godt tips til hvor jeg kan kjøpe mindre isformer? Altså slike til å fryse saft etc i, men dinner som stikker nedi.. Uff, dårlig forklaring, men håper noen skjønner? :-)
☆Anonymia☆ Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 ååååå det fikk jeg lyst på. men har ikke isformer da..=(
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Mine er kjøpt på IKEA, eller var det Åhlens? kanskje Nille er verdt å stikke innom? Mmmm... Skogsbæryoghurtis.... Det skal bli det neste jeg lager :-)
Thula Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Dette har jeg gjort tidligere år også, kjempelurt! Danino har slike youghurter som er litt mindre enn Litago sine, og om sommeren har de ofte ispinner til å stikke nedi, slik at man bare slenger dem i frysen med en gang. Funker utmerket! Kommer nok til å gjøre det i år også, det kan fort bli litt mye vanlig is i sommervarmen, for det er vi glade i, alle sammen her.
☆Anonymia☆ Skrevet 26. mai 2008 #6 Skrevet 26. mai 2008 OH MY GOD,nå fikk jeg skikkelig lyst på sånne.. men jeg har ikke isformer..dritt ass..kjøpe det imorgen,er en nille rett ved siden av jobben..
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Ser for meg at det kan bli ganske klissete å skulle helle seig, litt tykk yoghurt ned i en liten åpning da. Litt mer gris enn glede kanskje? :-) Men kan godt hende det funker supert. Husker bare at vi da jeg var liten hadde slike isformer som det jeg har, bare at disse bar smalere, på et vis. Da ble det ikke så mye is, mine er så innmari brede at man ikke får isen inn i munnen en gang! :-)
phantomet Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Tupperware har slike former...( Faktisk er de og en løk-kutter det eneste jeg har derfra...)*ler* men isformene er akkurat passe store
blond Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Hvis du bruker en trakt og dytter tuten så langt ned som mulig går det kanskje, men ser for meg en del gris, ja. Isformer er sikkert det beste. Uansett: Takk for tipset!
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #10 Skrevet 26. mai 2008 Aha! Har du noe tips til hvor kan jeg kjøpe Tupperware da? Er ikke det sånn home-party-prosjekt? Synes å huske at en mor til en venninne av meg var Tupperware-fanatiker og hun hadde sånne kvelder titt og ofte :-)
phantomet Skrevet 26. mai 2008 #11 Skrevet 26. mai 2008 Du kan kanskje lese om dem på www.tupperware.no Eller bestille gjennom noen som er drevne homepartymennesker. Selv liker jeg ikke slike, men kjøpte isformene på en stand på Sandvika Storsenter engang.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 26. mai 2008 #14 Skrevet 26. mai 2008 Takk for tipset Nå har jeg satt isformer med melonyoghurt til frys, men de blir jo aldri ferdig!!! Gleder meg masse til de er frosne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå