Gå til innhold

Ang tykke og tynne barn:

Anbefalte innlegg

Skrevet

I familien har vi to gutter som er jevngamle, de er begge rett under to år.

Den ene gutten er glad i mat og spiser alt. Han langer innpå fisk og grønnsaker til middag feks og tar gjerne et par skiver til lunch. En sjelden gang får noe kake/is etc.Innimellom spiser han også usunn mat som pizza/pølse etc

Gutten er aktiv som bare to åringer kan være og er litt "trultete" om man kan kalle det det. Jeg vil ikke kalle det feit!

Den andre gutten er kresen til tusen. Vil ikke smake på noe og spiser gjerne bare hva han vil når han vil.Feks spiser han masse tomater, oliven og hveteboller. Sjeldent/aldri faste måltider. Han får egentlig ikke spise kaker/is, men stjeler som en ravn i festlige anledninger.

Gutten er aktiv som bare to åringer kan være og er mager/tynn.

SÅ; HVEM ER MEST SUNNE AV DISSE GUTTA SYNES DERE?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sant!

Fin synligjøring ;o))

Skrevet

Gutt nummer en... Han som er glad i mat.

Skrevet

Takker :) Jeg er så dritta lei av alle disse feite barn innleggene! Ikke at det ikke er et problem, men disse damene her inne tror jeg har mer en nok med seg selv og sine! Det er en fin egenskap og la andre være i fred og heller la folk som kan det; helsevesen etc, hjelpe til. Mye som tyder på at fete blir mobbet i årene som kommer... Dessverre!

Skrevet

Vil nå si at jeg syns den "spisende" gutten høres mest sunn ut. Så lenge det er normal kost han spiser og ikke is og kaker, så har han bare godt av denne næringen. Det er "sundt fett" som han vil vokse av seg... Den andre gutten bør få klare matrutiner. Jeg sliter selv med barn som ikke vil ha annen mat enn det de bestemmer selv, noe som er veldig frustrerende.. Men det er viktig å ikke gi opp, det er lett og gi etter, bare for å få i de noe..

Ville heller hatt en gutt som spiser "alt" enn en man må tvinge i mat...

Skrevet

Gutt nr. 1, så lenge man passer nøye på at maten han får i seg er sunn. Han har jo mye større sjanse enn nummer 2 til å også like sunn mat, men sveldig kresne barn sånn som nr. 2 høres ut, ofte kan bli sånn at de bare vil ha pølser og pasta og sjokoladepålegg hvis man ikke passer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...