Gå til innhold

MM- endrer d smak etter frysing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite lager med mm samlet med tanke på at vi skal bort til helga. Lillegull (8 mnd) skal være hos mine foreldre fra fredag morgen til søndag kveld. De siste dagene har vi prøvd litt tilvenning da han nå ikke vil ta flaske, men heller vil suge av tutkopp. Noen ganger vil han ha mm, men andre ganger brekker han seg. Jeg smakte litt på melka, og skjønner reaksjonen. Melka jeg tinte i går og som har stått i kjøleskap frem til den ble varmet i sted smaker rett og slett vondt. Er det vanlig at mm endrer smak etter frysing, eller er det pga hva jeg spiste før jeg pumpet? Noen som vet- må jeg kaste hele lageret; er kanskje tryggere med mme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv lurt på dette. har et lite lager jeg også i frysa etter lillegutt var syk.men han nekter å drikke d,hylskriker gjør han. så noe må d være.han tar heller ikke flaske da men han drikker litt vann fra kopp,men mm vill han ikke ha så lenge d ikke er fra puppen. så all melka jeg har må rett å slett kastes:(

han er 10.5 mnd.

Skrevet

Jeg fikk sjokk en gang jeg tok opp noe jg hadde fryst ned. Det var rett og slett klomper i den. Ristet den godt etter den var tint, for fettet skiller seg litt ut. Den helte jeg ut uten at hun fikk smake på den en gang, syntes det så ekkelt ut.. Men tenkte på om den kunne ha ligget for lenge, selv om man skulle ikke tro det..Var i en liten måneds tid.

Skrevet

Hei, ja den endrer smak etter frysing. Pga enzymer i morsmelka. Du kan lese om det på ammehjelpen

http//www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=168

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...