Gå til innhold

Kan en sykepleier blir helsesekretær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en utdannet sykepleier bli helsesekretær uten å gå mer skole? Har handel og kontor, jobbet på kontor i 9 år. Bare lurer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg du kan, du har jo alt det grunnleggende. Sette sprøyter/vaksine,bandasje, førstehjelp, kontorfag osv. har du lab da? vet du hva,ville ringt å forhørt meg jeg. Eller rett og slett spurt på arbeidsplassen hvis det er slik at du jobber som sykepleier nå. :)

Skrevet

Kan si såpass at jeg har gått deler av sykepleien, og er i dag utdannet helsesekretær(autorisert). Forskjellen består i skrivingen av journal osv, laboratoriearbeid og blodprøvetaking. Sykepleiere tar ikke blodprøver:) Vi lærte det ikke på sykepleien, men kan du sette veneflon, så kan du ta blodprøve:)

Jeg gikk kun siste året på yrkesskolen og tok bare fagene som var relevante, fordi jeg fikk godkjent den delen av sykepleien jeg hadde vært gjennom.

Men siden du høres ut til å være autorisert sykepleier, så er du litt "overkvalifisert", vil jeg tro;) Fordelen du har, er at du kan faget og du kan latin bedre enn hva en helsesekretær lærer:) Det fant jeg fort ut:)

Der er kveldskurs/voksenopplæring i helsesekretær:) Det vet sikkert NAV noe om.

Skrevet

Ta kontakt med f.eks opus, der kan du nok få påfyll av det du eventuelt mangler:)

Skrevet

Hei. Jeg er ikke utdanna sykepleier ennå, men bare lurer på hvilke alternativ jeg har etterpå. Vil gjerne bli sykepleier (har 2 år igjen), men helsesekretær høres også spennende ut. Men sikkert vanskeligere å få jobb da.

Takk for svar.

Skrevet

Sist jeg søkte på nav, var det 11 ledige helsesekretær jobber i hele norge. De aller fleste i nord, og noen i oslo. Så det svømmer ikke over i jobber akkurat...

Skrevet

I tillegg vil jeg tro at lønnen er en del lavere, du kan ikke forvente å få sykepleier lønn for å utføre en jobb som krever mindre/annen utdannelse.....

Skrevet

ehm det er da blodprøvetaking i undervisningen...eller kanskje du ikke kom så langt bare.

Skrevet

anonym 12:24, det er slettes ikke alle plasser blodprøvetaking er en del av undervisningen.. Jeg hadde det ikke som en del av undervisningen men lærte litt om det i praksis og har gjort det gjennom mange år i jobben.. Men mange andre i min klasse kom ikke borti det i praksis..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...