Lotta med novembergutt Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Hei! Jeg sitter og fyller ut søknad om lån og stipend for neste skoleår, og lurer litt her ...; Jeg venter barn i okt/nov, skal jeg da søke om vanlig lån og stipend for HELE skoleåret 08/09 nå da? Også søker jeg om fødselsstiend når den tid kommer? Eller skal jeg kun søke om lån/stipend for høsten 08?
Fjuolla Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Hei! jeg venter i november og kommer til å søke om lån/stipend for hele skoleåret:) vet ikke om det er rett da, men virker enklest. For du søker jo fødselsstipend senere så da regner jeg med at det ordner seg automatisk:)
Lotta med novembergutt Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2008 Jepp, jeg la ut samme spørsmål på dib, og fikk svar der Vi søker for hele studieåret, også søker vi om fødselsstipend _etter_ barnet er født, slik at vi får sendt med bekreftelse på at babyen er født. Så blir da antagelig resten av støtten omgjort til fødselsstipend, og antagelig vil det også øke litt (alt etter som hvor mye mannen tjener)
Edelweis Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 jeg hadde termin i oktober med snuppa mi. søkte for hele året jeg, og på søknaden opplyste jeg om at jeg ventet barn i løpet av året. så når barnet kom, så sendte jeg inn kopi av fødselsattest pluss en søknad på fødselsstipend. når perm startet så sendte jeg inn dokumentert brev på innvilget perm fra skolen. lånekassen ordnet slik at hele lånet ble omgjort til stipend i slutten av året! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå