❀Alle gode ting er 3❀ Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Skal inn til snuing i morgen. uke 37+1. Lillegutt ligger i tverrleie med rumpa vend ned:/. Noen andre som har fått utført snuing? Er det ubehagelig? Har lest en del om det på nett, og ser at det er pga komplikasjonsfaren at man må være fastende.. Dette sa ikke legen noen ting om til meg. Jeg skulle selvfølgelig ha spurt litt mer! Men jeg hadde nok og fordøye akkurat der og da. Legen snakket om at det kunne bli ks, pga stillinga til lillegutt+ at han er alt for stor for setefødsel. Vet ikke hvorfor, men jeg har skikkelig angst for ks! Men setefødsel er uaktuelt pga av tidligere komplikasjoner under fødsel.. Uff, må vel bare være forberedt på det meste! Det viktigste er jo å få ungen trygt ut:) Får satse på at det går bra i morgen!
oktbebis Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Jeg var til snuing av babyen i uke 37+5, det gikk bra! Jeg syntes det gjorde veldig vondt, men nå satt han godt fast og det tok ganske lang tid før det gikk, ca 15-20 minutter. Man blir ganske øm i magen etterpå. Har hørt om de som ikke syntes det var spes vondt, så det er nok forskjell på hvor smertefullt det er. Jeg fokuserte på pusten og på å prøve å slappe av. Jeg var fastende også pga en meget liten sjanse for at snuing kan ende i ks. Babyen min reagerte knapt på å bli snudd. Ble godt ivaretatt og de overvåket babyen nøye, følte meg aldri redd. Min baby var også altfor stor for setefødsel. Lykke til!
Dojamor Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Hei! Jeg sitter med akkurat samme problemstilling som deg, bortsett fra at jeg ikke skal inn før neste onsdag. Var på UL i dag, og baby har snudd seg tilbake til tverrleie etter å ha ligget "riktig" en stund:-( Jeg hadde ikke lest så mye om vending før jeg skulle til legen i dag, og må si jeg gruer meg mye mer nå! Jeg har hele tiden hatt lyst til å føde normalt...liker ikke tanken på keisersnitt! MEN...etter UL i dag, så lurer jeg nesten på om jeg kanskje vil foretrekke et planlagt KS allikevel. Jeg vet at faren for at det blir KS under vending er veldig liten, men jeg har nå liksom en tendens til å komme meg borti alle sånne ting det er liten sjanse for:-/ Jeg fødte veldig raskt, og uten forvarsel, nesten 3 uker før tiden forrige gang...så jeg begynner å bli litt stresset i forhold til tverrleie. Har IKKE lyst til å gå i fødsel med ungen på tvers! Det blir for kritisk og skummelt for meg. Så da er det vel kanskje bedre å velge et planlagt KS, få baby ut og være ferdig med bekymringen? Men jeg vil egentlig ikke ha KS:-( Huff! Vanskelig dette... Det var desverre ikke noe oppmuntring til deg dette her, men vi kan jo trøste oss med at det i de aller fleste tilfeller går helt greit! Sjansene for at noe skal skje er jo minimal, og det overvåkes nøye. Ønsker deg masse lykke til!! Gi gjerne tilbakemelding i morgen:-)) Klem
❀Alle gode ting er 3❀ Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2008 Som om jeg skulle ha skrevet det selv. Jeg har har også en tendens til å komme bort ting som det er minimale sjanser for at skjer! Nesten skremmende! Jeg ønsker heller ikke ks. Er rett og slett redd for hele greia me opperasjon. Også har jeg en liten på 14 mnd. (Ser for meg at det kan bli traumatisk i seg selv å måtte dele mamma med noen andre, også i tillegg ikke bli løftet da) Når jeg fødte sist, var det mye som gikk galt. Både under og etter fødselen. (ting som skjelden, eller nesten aldri skjer) Har nå forberedet meg mentalt i snart 9 mnd på denne forestående fødselen. Flere samtaler med sykehuset osv.. Kan ikke akkurat si at jeg er klar! Det kommer jeg nok aldri til å bli! Man kan jo aldri forutsi hvordan en fødsel blir. Men jeg hadde jo håpet på en bedre fødselsopplevelse denne gangen. Sånn at jeg kunne sitte igjen med en god fødselsopplevelse. Blir nok en liten nedtur om det skulle ende med ks. Men det viktigste er jo å få ungen ut, i god behold:) Er kjempe spent på morgendagen! Du skal få høre hvordan det går:)
❀Alle gode ting er 3❀ Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2008 Jippi!! Slapp snuing:) Han har snudd seg rettveien selv! Ikke noe som er bedre enn det:) Får bare håpe at han blir liggende sånn. Nå skal jeg prøve å nyte den siste tida som høygravid:) Du får ha lykke til videre Dojamor:) Må få høre hvordan det går!
Dojamor Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Så flott for deg!!:-))) Jammen bra h*n skjønte hvilken vei som er ut helt av seg selv...*hehe* Vil tippe du er lettet nå ja;-) Min har drevet med noen store "tøy og bøy"-øvelser i hele dag, så nå er jeg helt øm i magen. Han ligger på skrå nå, så jeg krysser fingrene for at han her begynt å tenke på å snu seg:-) Det blir spennende å se! Men det er rart å både håpe man føder snart og håpe at man IKKE føder snart! Jeg blir nesten sliten av at tankene går så opp og ned:-) Ja, nå kan du nyte de siste dagene som høygravid!:-)) Jeg oppdaterer så fort jeg vet noe:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå