Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg litt? Sønnen vår har blitt 7 måneder nå, og vi håper på at pappaen skal ta permisjon når jeg begynner i jobb. Siden vi ikke har fått barnehageplass før i januar, så håper vi at han kan ha fri 2 dager i uka i da 15 uker.

Det er ikke for sent å søke på det hos nav nå, er det vel? Hvordan går jeg frem? Er det ikke bare et skjema man fyller ut og sender inn? Fant ikke noe skjema på nav.no sidene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi gav bare beskjed til nav om når han skulle ha permisjon. så det kan vel dere gjøre også?

Eneste han må gjøre er å få arbeidsgiver til å sende inn lønnsopplysninger til nav....

Skrevet

Dette går helt fint ja. Ring nav og de hjelper. Min mann gjør det samme- og vi bestemte oss nå nettopp. Vår sønn er 14mnd.

Skrevet

Ok, flott! takk for svar! :)

Skrevet

Så lenge dere gir beskjed før din permisjon går ut, så er det ikke noe problem. Er div skjemaer og bekreftelser som må fylles ut, men ring ditt nav kontor og så hører du hva de sier dere må gjøre for at det skal gå i orden. Jeg har gått hjemme i ulønnet permisjon en stund nå, før faren skal ha permisjon nå og da fikk jeg 3-4 forskjellige beskjeder om hva vi måtte gjøre for at det skulle være greit, men nå håper vi alle skjemaer er fyllt ut for i neste uke skal jeg ut i jobb... Er ikke alt i orden så er det heldigvis arbeidsgiveren til samboeren det går ut over, for de skal betale han lønn i permisjonen og får tilbake fra nav;-)

Skrevet

Men er det slik at han har KRAV på å få det slik han vil, eller har han bare krav på 6 uker permisjon, og arbeidsgiver kan bestemme når og hvordan de tas(sammen med han)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...