Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange ganger om dagen ammer dere med 9 måneder gammel baby? og hvor mye grøt/middag/brød/osv? får dere ungen til å drikke vann lett? min bare tygger på tåteflaskesmokken

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi er 10 mnd. Vi ammer etter hvert måltid, dvs 4 ganger. + Mårrapupp i senga rundt kl 630. Hun drikker vann av tutkopp til hvert måltid og syns visst det smaker veldig godt! Hun kan drikke av glass også, men så vil hun helst holde selv, og da er Avent sin tutkopp grei å bruke!

Skrevet

Upps, var littt kjapp her. Hun spiser grøt mårra og kveld, 1 glass middagsmat en gang i løpet av dagen og 1 skive brød med leverpostei eller brunost. Etter middagen får hun gjerne et sånn fruktmos beger til dessert.

Skrevet

Nå ammer ikke jeg lengre da, hun syntes flasken var bedre nå hun rundet 8 1/2 måned.

Men når hun var mindre ville hun ikke ha flaske i det hele tatt og da puttet jeg in smokken først så hun tok noen tak. Ut med smokken, in med flaska da skjønte hun tegniga=)

HS sa at de skulle ha ca 5 dl væske i døgnet så det har jeg som mål, greit det. Og at det mad vann ikke var så viktig ennå, bedre med mme eller pupp.

0730 grøt på 180 ml vann +180 ml mme

1100 1 brødskive med makrell i tomat eller leverpostei+ frukt + 180 ml mme

1430 1 middagsglass vann til maten fra kopp etter det er det 150 ml mme

1630 noe frukt og greier 150 ml mme

1830 grøt på 180 ml vann + 180 mme

Venner henne til vann innimellom, men det er ikke det som er hoved væsken. Får ikke noen næring av det så det venter jeg med till hun blir 10- 11 måneder.

Skrevet

datteren min er snart 9 måneder, hun år en flaske me melk i 6-7 tiden, kommer ann på når hun våkner.. så er det lunsj i 10.30-11 tiden da spiser hun alt fra et par biter til en hel skive så får hun melk til.. så er det middag i halv 4 tiden, da spiser hun som regel et halvt middagsglass(8mnd) så får hun son baby juice drikke ting blandet me vann.. så får hun grøt i halv 7 tiden.. da blander jeg grøten me 1,4dl vann som regel så liker hun den litt sjokk å da får hun melk etterpå.. men no i varmen drikker hun vann imellom måltidene, å det blir fra tåteflaske siden hun ikke likker tutekopp

Skrevet

Mini er 9 mndr, og jeg ammer vel 4-6 ganger om dagen. Han spiser grøt morgen, kveld og av og til til lunsj (er ikke bestandig han vil ha brødskive). Spiser hjemmelaget middag/samme som oss hvis vi har noe han kan spise. Får et beger fruktmos i løpet av dagen også, som mellommåltid eller dessert. Han er veldig glad i vann, og drikker selv av tåteflaske.

Skrevet

gir pupp først og så grøt og middag etterpå jeg. får han ikke til å drikke av avent sine tåteflasker eller den kopplignende med tut. så jeg ammer vel sånn 5-6 ganger om dagen. sliten, tar mye krefter fra meg. men så skal bf ha han annenhver helg osv den dagen jeg er ferdig med ammingen. men har snakket med familiekontor, der sier hun at det er en missforstått "regel". vi MÅ ha avtale om det. så har jo lyst til å trappe litt ned nå. men trenger gode tips til å få han til å like kopp/tåteflaske. og en ting til, går jeg ned til å ammer morgen og kveld og en gang på formiddagen(kanskje), er det da lett for at han plutselig ikke vil ha noe pupp lengre, når det blir så lite pupp? er førstegangsmor og med en bf som ikke stiller opp eller spør hvordan det går (en gang) og som truer med "regelen"

Skrevet

halvt middagsglass er det min og som vil ta? men så kommer alt opp igjen, har du opplved det Ungmor & Emily Jeanette:D?

Skrevet

Ok, skjønner.

Jeg ammet kansje 8-9 ganger i døgnet før vi sluttet og det gikk av seg selv egentlig. Begynte og amme etter måltider i stedet og da var vi plutselig nede på 4 ganger, men da luktet tisset sånn så hun fikk ikke i seg nok med væske. Da begynte jeg å gi flaske etter lunsj måltidet. Drev på og ammet en stund til, men tilslutt var det stop...hun vred seg unna og jeg ville ikke krangle med henne mer. Så da fikk hun flaske etter det.

Aventflaskene funker ikke her heller, hun liker sanobaby og bambino flaskene, de har smal tut. De finnes på vanlige matbutikker.

Om du vill opprettholde produksjonen kan du jo pumpe deg. Og gi pupp morgen og kveld?

Øving øving og øving så går det tilslutt om det nå blir med flaske, kopp eller tutkopp så går det seg til på ett vis.

Men prøv ny flaske sort og smokketrikset=)

Lykke til, håper dere blir enige. Både du, baby og bf.

Skrevet

da får jeg prøve å kjøpe ny type tåteflaske. burde gå med litt øving ja... være litt tålmodig :) ikke alltid lett når man er så utrolig sliten.

Skrevet

heidi1984 : har opplevd at alt har kommet opp igjen men da var hun syk, men hun hadde også en peridode hun spydde litt etter maten famt ut at det var når hun spiste kalkun så etter hun sluttet å spise det glasset med kalkun spydde hun ikke.. men har nå funnet ut at hun ikke er så glad i de middagsglassene, så skal gi litt fra vår mat.. kansje du også kan prøve det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...