Gå til innhold

deres beste metode for å øke melkemengden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får mindre og mindre melk. prøvd ammete. ikke noe særlig forskjell. prøver å gi pupp oftere,

Problemet nå er jo at hun har begynnt å spise oftere på natta, dette tar lang tid, da utdrivningsfasen tar fryktelig lang tid, og hun blir super utolmodig.

det som skjer da er jo at jeg er super trøtt. men jeg vil ikke gi mme. gjorde det en gang i bland med førstemann og mistet melka gradvis. det vil jeg ikke nå

men det er jo viktig å være utvilt også.

Hva er deres beste erfaring med å øke kjapt og mye(da hun ikke har gått opp like mye som hun burde, ingen fare altså, helsesøster sa det ikke var så lite men prøv å legg til litt oftere)

takk for råd jenter(håper noen kan hjelpe)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo rett i at hyppig amming er den rette måten å øke melka på. Andre tips som jeg brukte:

-ha babyen i nærheten av puppen så mye som mulig en periode, f.eks i bæresjal e.l. All stimulanse er bra for melkeprod.

-finn en liggende ammestilling som gjør at dere begge slapper av. Og utdrivningsnesespray kan hjelpe hvis melka ikke kommer så lett.

-spis havregrynsgrøt, det er visst et godt råd for å få kjapp økning.

Skrevet

Ser du prøver å gi pupp oftere, dette vil nok hjelpe etter en stund.. Er 15.02 fødselsdatoen til barnet? I såtilfelle, når knøttet mitt var på samme alderen samsov vi stortsett, da fikk han gjort seg ferdig med puppen i sitt tempo mens jeg kunne sove videre.

Prøv å ta noen lurer på dagen, det hjelper og roe ned og slappe av..

Har du problemer med utdrivinga vet jeg at det finnes en nesespray som kan hjelpe. Har ikke brukt selv, men vet at den hjelper på mange!

Lykke til med amminga, ikke gi opp:D

Skrevet

hadde god effekt med akupunktur! måtte fire omganger til, men det funka!

Skrevet

Akupunktur fungerte veldig bra her, samt kamillete! Ellers er det mange som tar malt. Legg til brystet så ofte du kan.

Be legen om resept på nesespray, utdrivningsrefleksen kommer hurtigere i gang. Fungerte veldig bra på meg. Husker ikke navnet nå, synticon kanskje???

Skrevet

takk for svar.

Hvor mye koster en time for akupunktur? Høres så greit ut, for jeg blir nesten helt utslitt av å amme så ofte natt og dag.

det har gått så bra frem til nå. plutselig vil ikke slutte når hun er 3mnd

Skrevet

Prøv å sove litt når pia di sover! At man er trøtt og sliten går også ut over melkeproduksjonen. Pass på at du spiser bra mat, og at du er nøye med å få i deg mye vann. Fortsett å gi pupp så ofte som mulig! Du kan også prøve å gi jenta melk fra den ene puppen, og pumpe fra den andre. I alle fall om det er enkelte tidspunkt i løpet av dagen, der hun ikke klarer å spise opp alt:) Lykke til!

Skrevet

Prøv Syntocinon for å få fart på utdrivningen. Da blir jenta di mye mer effektiv til å suge. Det blir mindre slitsom for både deg og henne, og produksjonen vil mest sannsynlig øke.

Ellers har du fått mange gode råd over her.

Skrevet

Prisen på akupunktur er litt avhengig av hvor du bor. Ligger nok mellom 350 - 600 kr. Bet 600 kr for en time i sandefjord, veldig dyktig så det holdt med en time.

Går til akupunktur i Fredrikstad pga bekkenløsning, der er timeprisen kr 350.

Viktig at du slapper av og hviler når du kan, Kroppen bruker mye energi på ammingen. Drikk mye og spis ofte. Begynte å få lite melk ved 4 mnd, tok seg opp etter akupunktur. Nå er lillegutt snart 1 år og fullammes så å si fortsatt pga spisevegring mot fast føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...