Gjest Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Hei. Er 16+5 idag og førstegangs. Har hatt en del vondt i magen i forrige uke, og igår/dag.. Føles ut som jeg er konstant overmett, og at magen holder på å sprenges. Kjenner også at d stikker mye i livmoren. Er det fordi magen vokser at det er en del vondt i magen.??????? Den har blitt en del større iløpet av de siste ukene.. Hørte hjertet på fredag, så alt er OK sånnsett:)
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Blir livmoren hard samtidig? kan høres ut som kynnere synes jeg da kan man få litt følelsen av å være overmett som du sier. Hvis ikke så er det myyye som strekkes og tøyes når magen først begynner å skyte fart, så litt sånne vondter er helt normalt.
Gjest Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Slik jeg forstår er kynnere rytmiske, varer omtrent et halvt minutt, men kan vare lenger.. Jeg har mer konstant vondt. Er verst liksom nederst ved livmoren, som at den presses oppover. Men kjenner det godt i hele magen.. Er jo logisk at sånne vondter er helt normalt. Men blir så ubehagelig når det varer gjennom en hel dag, og fortsatt er der neste dag. Lå bare å vrei meg inatt før jeg sovnet.. Ja, ja, går vel over snart..
frøet76 Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Hadde det sånn for noen dager siden, tror det er fordi magen vokser. Den har i all fall poppet veldig ut siden da. Vondt da det sto på som verst, men er som sagt bedre nå. Jeg er i uke 17.
solstråla78 Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Jeg har vært plaget med oppblåst mage hele sv skapet til nå, er nå nesten 22 fullgåtte uker, andregangsgravid. Har siste døgn hatt en konstant, stikkende smerte på høyre side i magen.Litt bekymret for om alt er ok. Ingen blødning e.l. Tidl i dag trodde jeg kanskje det var fordøyelsessmerter,men virker ikke sånn nå da siden de vedvarer. Er ikke forstoppet, vært på do flere ganger i dag. Er forhåpentligvis bare voksesmerter.. Håper de gir seg snart. Noen av dere som har hatt slike smerter. Har det i tilfelle vart lenge?
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Jeg fikk faktisk et skikkelig smertetak da jeg satt på jobb i går morges. Var på venstre side, ned mot lysken. Varte i 10 minutter, og klarte ikke gå, knapt sitte. Ble helt skjelven og varm, følte som jeg holdt på å besvime. Så dro til legen, og da jeg har hatt litt magevondt i d siste ble jeg sykemeldt ut uka. Alt virket imidlertid ok, hjertet til babyen slo som normalt. Legen mente at det er voksesmerter. Sikkert veldig individuelt hvordan det kjennes. Men jeg har hatt vondt/ubehag i flere dager nå som kommer og går. Men ikke så ille da som igår.. Kjenner det fra lysken og oppover. Mener jeg har lest et sted at man kan få slike voksesmerter ca. fra uke 16 pga livmoren som strekker seg.. Håper i alle fall d gir seg snart. Liker å være i aktivitet, men føler nå at det beste er å holde seg i ro...
citten Skrevet 27. mai 2008 #7 Skrevet 27. mai 2008 Siden påske har jeg fått vondt øverst i magen hvis jeg sitter for lenge - dvs over tre-fire timer og har derfor vært sykemeldt 50%. Siste tiden nå silter jeg med at det ikke går over når jeg har lagt en times tid på sofaen, så i går gikk jeg rundt med en konstant slags krampefølelse øverst i magen samt at jeg sov dårlig i natt. Når jeg har satt lenge nok så får jeg vondt både øverst samt ned på sidene av magen, og det kan gjøre vondt både når jeg går, står og sitter, men greit nok når jeg ligger. Er heller ikke forstoppet så vidt jeg kan skjønne Er 21 ferdiggåtte uker i dag samt andregangs (ikke samme problemer med 1.mann). Har ikke peiling på helt hva det kan være, men skal nå til legen igjen på fredag, får se om jeg kan finne ut mer da siden dette bare ser ut til å bli verre.
Promp Skrevet 27. mai 2008 #8 Skrevet 27. mai 2008 Hallo! I mitt første svangerskap fikk jeg kraftig mageknip på jobb når jeg var 5-6 mnd på vei, det var så grusomt vondt og jeg begynte å kaldsvette og klarte ikke å gjøre noenting. Så dro jeg til legen og ble sykmeldt ut svangerskapet på flekken. De mente det var kynnere og at det var fare for tidlig fødsel. Alt gikk fint, men så fort jeg stresset litt eller gikk litt fort eller noe, så kom vondtene tilbake. Så det var bare å ta det kuli, det. Bebissen kom en dag før termin. Merker noe av det samme i dette svangerskapet også, er kun 14 uker på vei, så jeg må si jeg er litt bekymret nå og prøver å ta det litt ekstra med ro. Ønsker ikke å bli sykmeldt nok en gang. Lykke til!
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 28. mai 2008 #9 Skrevet 28. mai 2008 Jeg hadde lignende smerter som deg for en mnds tid siden (er 19+2 i dag). Smertene kom i tak i området mellom skambenet og navelen og de var så ille at jeg bare gikk ned i knestående (og jeg har ikke spesielt lav smerteterskel). Tenkte at dette går vel over, men det gjorde det ikke så jeg ringte legen. Som deg har jeg lest at kynnere skal vare i korte perioder og de skal ikke være vonde. Legen var ikke redd for babyen men blindtarmen min og sendte meg på akutten (tårene bare trillet mens han trykket på magen min). Etter å ha fått ligget der i 5-6 timer begynte smertene å gi seg litt og kirurgen sa at dette bare var livmoren som strakk seg. Dette kunne holde på helt til uke 30 sa han! Jeg var ikke helt overbevist, men alle prøver var normale, så derfor slo jeg meg mer eller mindre til ro. Det stemte garantert at dette var voksesmerter, for dagen etter hadde jeg plutselig fått gravidmage!! Har ikke hatt i nærheten av like store smerter siden, men har kjent samme type smerter bare mildere. Og da har magen vokst litt også. Det som kjennetegner en blindtarmbetennelse er visstnok at det gjør vondt dersom du trykker inn på magen og slipper. Det er visst disse smertene når du slipper som er karakteristiske. I tillegg er det vanlig å få lett feber. Dersom du lurer på om det kan være blindtarmen ville jeg tatt en telefon til legen. Men for meg høres det ut som det er magen din som vokser. By the way så har jeg gitt mini beskjed om at neste gang hun skal ha mere plass kan hun godt ta det litt over tid!! For det der var verken særlig godt eller moro! Lykke til da
Mauameg Skrevet 28. mai 2008 #10 Skrevet 28. mai 2008 Jeg også sliter veldig med smerter øverst i magen. Har en jobb hvor jeg sitter mye stille så det kan jo være samme årsak. Hvis det vedvarer så tror jeg at jeg kanskje vil snakke med legen jeg også om en eventuell sykemelding. Det hjelper litt hvis jeg lener meg bakover og gnir litt, men jeg kan jo ikke holde på sånn hele tiden....
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #11 Skrevet 28. mai 2008 Takk for gode svar. Betryggende å lese siste svaret fra deg Kjerstipusen, og jeg kjente meg mye igjen. Har slått meg til ro at det er voksesmerter.. Heldigvis har det gått over nå. Men regner med det kommer tilbake, og skal ta det mer med ro da:)
tjotten Skrevet 28. mai 2008 #12 Skrevet 28. mai 2008 hey jeg er i 14 uker i dag, har hatt ligne murringer på ene siden og føler meg oppblåst, en dag varte murringene en hel dag, føler at magen skal sprekke , er det normalt
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 29. mai 2008 #13 Skrevet 29. mai 2008 Betryggande å lese denne tråden! Eg har hatt det slik i det siste eg også, med magevondtf rå lysken og oppover, men også øverst i magen. Har vore litt oppblåst i tillegg. Eg er 14+6, og denne veka har magen berre poppa så grundig ut! Utruleg rart og "forferdeleg" kjekt. Kanskje ikkje så rart at det blir litt vondt her og der når "ting" veks?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 29. mai 2008 #14 Skrevet 29. mai 2008 Hei:-) Er 13+6 i dag og har flere dager nå hatt vonde mensmurringer og skikkelig oppblåst med luftsmerter i tillegg. Har vært mest på morgenen..Her har også magen kommet litt ut samtidig som dette har stått på så det er nok voksesmerter vi har hele gjengen! Tenk på alt som strekker seg og vokser nå når livmoren for alvor kommer opp fra bekkenet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå