Maya:-) Skrevet 26. mai 2008 #1 Skrevet 26. mai 2008 Har noen erfaring med helsestasjonen i Sandvika? Jeg har vært på to kontroller hos fastlege men det tar 5 minutter. Da måles blodtrykk, urinsjekk og jeg veies og ferdig med det. Dette er første barnet mitt og jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente av kontrollene mine. Hva forventer dere, eller hva mener dere at en kontroll bør inneholde? Jeg tenkte det kanskje er en idee å gå til jordmor innimellom også, men dersom det går ut på det samme så kan jeg jo bare fortsette hos fastlegen min. Er i uke 18 og har vært på ordinær UL, skal si det var fart der inne.
nr.4 i oktober Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Jeg har bestandig brukt dem, er nå 4. gangs. Føler at de alltid har god tid, de tar jobben sin seriøst og jeg er ihvertfall veldig fornøyd med dem. Men siste jordmoren jeg hadde der for 2 år siden/forrige svangerskap, var nok litt i overkant overbeskyttende etter min mening. Men- bedre det enn at de kun har 5 min. Så jeg har ( og er) ihvertfall fornøyd med dem der.
Mummimamma;-) Skrevet 26. mai 2008 #3 Skrevet 26. mai 2008 Her fant jeg informasjon om timebestilling osv.: http://www.baerum.kommune.no/files/svangerskapsomsorg_201107.doc?CorepublishSession=80818bf5be4e417381933646fd2f6fd9 Jeg synes kombinasjonen fastlege/jordmor er veldig fin for å få en second opinion.
Maya:-) Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2008 Supert, det er ikke alltid så greit å vite når det er første gangen. Takker :-)
maja81!! Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Jordmødrene i Sandvika er kjempehyggelige!! Min jordmor er så rolig og snill og tar seg veldig god tid til meg. Føler meg alltid vel når jeg går derfra og det er viktig. Legen min synes jeg bare stresser, så det er godt å gå til noen med bedre tid!! Lykke til videre!!! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå