Gå til innhold

streik....

Anbefalte innlegg

Skrevet

ok..jeg er tatt ut i streik...og det er ungene sin barnehage også..vi har altså ikke barnehage...og så lurer jeg på...er det noen av dere som vet hva vi som streikende skal gjøre?? sånn utover i streiken mener jeg? skal stå streikevakt i dag, og på streikemøte i ettermiddag....og stå streikevakt i morgen...men ellers har ikke vi fått noen informasjon om hva som skjer....

kan jeg regne med å ha litt "fri" slik at jeg kan passe ungene...eller må min mann ta "hele støyten"??? noen som vet hvordan sånn fungerer??

litt stresset for dette her gitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, ikke helt sikker men tror det fungerer slik at du er jo på jobb, på en måte, altså du skal streike den tida du ikke er på jobben og har ikke fri. Du skal vel ha på deg streike-t-skjorte og stå utenfor jobben du eller noe? Men du er jo i ei knipe med barnehage og slike ting så håper de lar deg slippe litt unna.

Skrevet

Du har ikke andre forpliktelser enn å personlig møte opp på streikekontoret en gang pr dag de dagene du ikke skal være streikevakt. Men du kan selvsagt bli pålagt flere streikevakter framover enn de du vet om nå......

Skrevet

takk for svar....fikk akkurat sms med vaktlister for de neste dagene...skal stå i morgen og torsdag...og så "fri" på onsdag og fredag...de hadde tatt litt hensyn til dem med barn......jaja....sånn er det! håper det går fort over..men det er vel mye å håpe på....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...