Gå til innhold

ang kobberspiral-igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en slik etter fødselen, og er egentlig fornøyd. For ca halvannen mnd hadde jeg første blødning etter fødselen(mini var da 10 mnd), den var meget kraftig. Håper ikke den blir slik hver gang. Men nå kommer ikke mensen, og jeg begynner å bli bekymret for en evnt graviditet. Har ingen symtomer på det da, men rart at ikke mensen kommer. Jeg har alltid hatt mensen som kom til rett tid, 28 dager mellom. Noen som vet om blødningsmønsterer endrer seg ved spiralbruk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke vanlig at blødningsmønsteret endres med kobberspiralen. Det er nok kroppen som ikke har gjenfunnet sin gamle hormon-balanse etter graviditet, fødsel og muligens amming. Det er noe økt risiko for å bli gravid utenfor livmor med kobberspiral. I tillegg er det jo noen som har opplevd at den har falt ut - men tror kanskje det skjer oftere med de som ikke har vært gravide før.

Kobberspiralen fører ofte til større blødninger, dessverre. Men kan anbefale deg en time med akupunktur/fotsoneterapi for å balansere kroppen. Kan hende ubalanse gjør at du blør ENDA mer. (snakker av erfaring)

Lykke til!

Skrevet

takk for svar

Skrevet

Jeg blødde mye mer i starten enn jeg gjør nå etter 1 år med kobberspiral. Men da var det fossblødning i to-3 dager, når er det mere utspredt over en uke;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...