Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan forklare? Litt skuffet, testet negativt i dag, forrige gang gikk det på første forsøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du venter til rundt dag 9-10 i syklusen (sett at du har normalt lang syklus på ca 28 dager). Så tisser du litt i en plastkopp ut på dagen. I motsetning til graviditetstester bør eggløsningstester IKKE tas om morningen for da kan de faktisk bli falskt positive. Du bør heller ikke ta det rett etter du har drukket mye vann. Ta eggløsningstesten og holdt rett ende nede i urinene i 10-15 sekunder og la den ligge litt. Etter 2-3 minutter leser du den av. Er teststreken like sterks som eller sterkere enn kontrollstreken er det 12-48 timer igjen til eggløsning. På eggløsningstestene kan man oppleve å få opp to streker selv om man ikke er i nærheten av å ha eggløsning engang, så derfor er det viktig at teststreken er sterk, helst sterkere enn kontrollstreken.

Eggløsningstester er dyre, så jeg vil egentlig anbefal deg å bruke strips som du bestiller fra Danmark på "babyornot.dk" De er kjempebillige slik at du kan kjøpe mange og fungerer akkurat like bra (har brukt dem selv som prevansjon leeeeeenge mellom nr 2 og 3).

Skrevet

Med dag 9-10 i syklusen mener jeg da talt fra første dag i sist mens. Uansett, det er helt normalt å ikke bli gravid på første forsøk da. Gjennomsnittelig tar det 4-6 forsøk før man blir gravid ;-)

Skrevet

Takk for godt svar. Så bør man da ha sex med en gang man får positiv test antar jeg? Det tar vel litt tid for dem å svømme opp, hehe.

Hadde bare håp om at det skulle skje like lett som sist, men men...

Skrevet

Ja da er det bare å hoppe i høyet ;-) Det tar ikke sååå lang tid for svømmerne å komme opp altså, en halvtimes tid burde være tilstrekkelig. Du kan oppleve å få positiv el-test 2-3 dager på rad siden de kan begynne å slå ut alt 48 timer før, så kan være greit å hoppe i høyet alle dagene.

Skrevet

Hehe, takk for svar, håper det gjør susen neste gang. Kryss fingrene for meg, skal holde deg oppdatert hvis det lykkes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...