emma83 Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 har hatt vondt i det ene beinet i hele dag,nesten som slike voksesmerter man hadde som små,hvis dere skjønner hva jeg mener,nå er foten min nummen og svir på en måte,er ikke hoven.er i uke 29 nå,flere som har opplevd dette? er kansje litt hysterisk nå,men bekymrer meg for må få blodpropp,vet noen hvilke symptomer man får da,gjør det så vondt at det ikke er tvil liksom? blir veldig takknemlig for svar! synes nesten ikke jeg kan ringe legen,da tror de vel jeg er litt sprø,er jo msikkert ingenting...
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 26. mai 2008 #2 Skrevet 26. mai 2008 Det høres mer ut som en nerve i klem, enn en blodpropp. Blodpropp er utrolig smertefullt og nesten alltid assosiert med uttalt hevelse i den ekstremiteten det gjelder. For mange er det vanskelig å gå på foten pga den venøse stasen og smertene det gir. Det er mer vanlig med nerver som får kjørt seg i et bekken i stadig endring, og det gir plager av ymse og forbigående art, som stikking, varme-/kuldefornemmelse og uspesifikke smerter. Dersom det er veldig plagsomt, kan du jo ringe legen. Blodpropp vil kunne avklares med enkle blodprøver og en UL av venene i foten. Pengene mine står på nerveklem.
emma83 Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2008 hei. takk for svar! ja jeg leste litt om dette på nettet i går,og det hørtes jo mer sannsynlig ut,er eikke så vondt i dag,og hadde det vært b lodpropp hadde det vel ikke plutselig gått over av seg selv:) men betyr dette at jeg holder på å få bekkenløsning eller kan det bare være forbigående??
*Lille Persille" Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Jeg har mye smerter i benet, fra nederst i ryggen/øverst på rumpa og nedover til ca. kneet. Har fått bekreftet at dette er bekkenrelaterte smerter men ikke at det er verken bekkenløsning eller bekkenlåsning. Går til fysioterapaut to ganger i uken og får massasje og det hjelper faktisk en god del. Dersom det ikke blir noe bedre for deg ville jeg bedt fastlegen din om en henvisning til fysioterapaut så kan dere kanskje komme frem til noe som gjør det litt bedre for deg. Et godt tips er å be legen din skrive "bekkensmerter med gangvansker" på henvisningen, da får du dekket kostnadene for fysioterapi. Når det gjelder blodpropp finnes det en enkel måte å teste dette ut på selv. Hvis det gjør ekstremt vondt (og da mener jeg helt uholdbart vondt) når du klemmer på leggen er dette er tegn på at du kan ha blodpropp. Dersom du kan klemme på leggen og dette ikke gjør noe til eller fra med smertene kan du trygt utelukke det )) Lykke til!
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 26. mai 2008 #5 Skrevet 26. mai 2008 Nei, det er ikke bekkenløsning, men kan sammenlignes litt med isjas, om du kjenner til det. Det er sjelden kronisk (slik som isjas kan være) og skyldes at nervene som passerer gjennom spesielle steder i bekkenet, kommer i klem når livmoren endrer form og vokser. Har du merket at babyen din kan ha en tendens til å ha et favoritthjørne på den ene siden av livmoren? Hvis den ligger på et bestemt sted en stund, kan dette gi økt trykk og irritere en nerve. Det er ikke farlig og vil gå over så snart trykket på nerven letter, enten ved at babyen flytter seg, eller at livmoren vokser videre og trykker på noe annet i stedet. Det kan altså plage deg i perioder gjennom svangerskapet, men vil gi seg når du har født. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå