Gå til innhold

Er det fler her som har økonomisk rot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, jeg føler dette begynner å ta over hele livet mitt. Det er egentlig sambo som har all denne inkassogjelda, men vi er jo samboere da, så det er jo mitt problem også.

I tillegg skylder han penger både her og der, og jeg aner ikke hvordan vi skal komme oss ut av dette... Ingen av oss får lån så vi hadde kunnet dekke opp alt dette. For han har mange anmerkninger på seg.

Alt dette pengerotet kverner oppi hodet mitt 24 timer i døgnet.

Noen som har det likt eller har hatt det sånn? Hva gjorde dere?

Vi betaler jo det vi kan i mnd, men det dreier seg om såpass mye penger at det tar jo aldri slutt :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg og samboeren min har det oxo litt sånn.. men her er det sånn at samboeren min hadde rundt 60000 i inkassogjeld.. men når han fant ut at han skulle bli pappa så var det på tide å få gjort noe med det :) for jeg jobber ikke og vi blir nødt til å ha lån for å kjøpe hus da :) vi satte opp sånn at han ble trekt litt i lønn hver måned for å bli kvitt de største regningene og nå er de borte og betalt ned så da har vi begynt på resten.. hadde råd til å betale 8500 i regninger denne mnd (han jobbet litt overtid da) og neste måned så får han enda mer i lønn grunnet myyye overtidsarbeid.. og i tillegg så får han en del igjen på skatten så da skal han ut med de resterende 30000 som er igjen av alle regningene.. så i juni er han gjeldsfri og vi får kjøpt hus til høsten og nurket kommer i oktober :)

så det er vel bare stå på vilje og mot som skal til for å bli kvitt alt :) må bare starte et sted:D

lykke til :)

(eller så søker de jo etter deltakere til luksusfellen da )

Skrevet

Min samboer tok med seg en fin inkassogjeld inn i forholdet. Han jobber med å få orden på ting, men det vil ta lang tid. Det er han alene som betaler sin gjeld, men jeg står jo for større del av forbruksutgiftene inntil videre så han kan få betalt gjelden sin.

Han har vært i kontakt med en rådgiver i kommunen som hjelper folk med sånne problemer, som har hjulpet han med å kontakte de ulike kreditorene og avtalt nedbetalingsplan og evt. lettelse på lånene.

Etter en stund tok Lånekassen og banken og opphevet oppsigelsen av lånene og tok de tilbake, så nå slipper han det store tvungede trekket til staten.

Nå er det slik at jeg får lån i mitt navn da, så har ikke de samme bekymringene som du. Han selv har bekymret seg fælt, men begynner å føle det lettere nå som han begynner å få litt orden i rotet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...