Lois Lane Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Det gjorde så grådig vondt da fastlegen min satte inn hormonspiralen, så er så redd for at det skal gjøre like vondt å ta den ut igjen! Er det kanskje best å få henvisning til en gynekolog?
NoDoubt Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Jeg kjente det ikke i det hele tatt! De setter inn det vanlige instrumentet og skrur opp. I neste øyeblikk er spiralen ute og det hele er over.
iznogood Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Jeg syntes det var dritvondt å få satt den inn (og det var hos gynekolog) og ikke noe vondt å få tatt den ut (og det var hos fastlegen) :-)
Duracella Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Kommer an på håndlaget til legen..... Noen kløner mer enn andre! En gynekolog skulle være ganske dreven, men ikke alle som er så veldig forsiktige. Veldig vondt skal det uansett ikke gjøre.
Lois Lane Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2008 Tusen takk for raske svar! Hadde kjempe vondt etter at spiralen ble satt inn, måtte ligge på en benk på legekontoret i 30 min før jeg kunne reise hjem (har ikke hatt problemer i ettertid heldigvis Er veldig fornøyd med den Kanskje jeg skal la fastlegen prøve å få den ut, og hvis den sitter fast el noe, så får han henvise meg videre!
FrøkenSprøken Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Det fastlegen sa til meg var at på noen kvinner er livmorhalsen i en vinkel som gjør at man må sette en klemme på den for å få fri inngang. Da kan det gjøre vondt. Å sette inn eller ta ut spiralen skal i utgangspunktet ikke gjøre vondt i seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå