Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Vi har et muslimsk etternavn, men er ikke muslimer. . Tenker på å bytte til mitt opprinnelige pikenavn. Med tanke på at det kansje vil bli enklere for barna å vokse opp med et norsk etternavn...
siw*ern Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 heia.... samme hvor idiotisk det er, så kan det være en fordel for barnet å ha et norsk etternavn... mange arbeidsgivere er utrolig trangsynte og blir skeptisk me en gang noen har et muslimsk navn.... utrolig synd og dømmende, men det er desverre fakta... men hvorfor har dere et muslimsk navn hvis dere ikke er muslimer? eller er mannen din utenlansk ?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 hvis det er fordi mannen har utenlandsk navn og du norsk kan det kanskje være en fordel om barna har begges navn? er ikke alltid det er en ulempe å ha et utenlandsk navn, feks i mange jobbannonnser blir flerkulturelle oppfordret til å søke - og det skinner lettere gjennom om man har navnet med seg
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 Yepp, mannen min er utenlandsk, kommer opprinnelig fra et musimsk land, men praktiserer ikke noen form for relgion selv..så er litt lei av alle som med en gang tar han for å være praktiserende muslim på grunn av etternavn...vi har fått noen imaner på døra for å si det sånn, he he
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Ja, har tenkt på det også, men blir så langt navn da. Får se:)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Samboeren min er også utenlandsk. (ikke muslim da) Det vi har gjort, er at sønnen vår har begges navn med bindestrek. Jeg har et veldig kjedelig -sen navn, så jeg ville ikke at han skulle ha bare mitt, og samboeren min ville ikke at hans navn skulle være mellomnavn. Så det er jo en mulighet da. Da skjønner de jo at barna er halvt norske og halvt utenlandske. Noe av grunnen til at jeg ville ha med mitt etternavn er at det nok dessverre er enklere om man har et norsk navn. Så når han iallfall har halvt norsk etternavn, så skjønner forhåpentligvis arbeidsgivere at han er halvt norsk :-)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 Ja, tror det er det jeg får gjøre. men, tror jeg må gjøre det omvendt for hans navn er kort og mitt langt, så klinger det litt bedre..(men, vi har jo dobbelt navn også hele gjengen, så blir jo en liten politirapport hver gang vi skal si navnet og deretter stave oss gjennom, he he)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå