Gå til innhold

Bekkenløsning vs bekken låsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange her som har hatt bekkenlåsning, men som i starten av smertene har trodd det var bekkenløsning?

Jeg tror nemlig at der er mange som går rundt å lider unødvendig, fordi de egentlig har låsning, men tror det er bekkenløsning.

Jeg hadde nemlig det, det begynte så tidlig at jeg ble desperat etter hjelp. Tok turen til kiropraktor, og han fikset meg:) Det satt i korsryggen på ene siden.

Hadde jeg gått til legen, er jeg sikker på at det hadde blitt "diagnostisert " som bekkenløsning.

Eller har alle dere damer her inne virkelig bekkenløsning? Er det bare meg som opplevde at det låste seg i stedet for? Det kjennes ganske likt ut, nemlig...... og det kommer av det samme; at båndene blir "slarkete".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp me too, trodde det var løsning. eller først trodde jeg vell det bare var vondt i ryggen. så viste det seg at jeg var gravid.

begynte med bekkenbelte i uke 11, kiropraktor i uke 12, han løste opp låsningen... fortsatte å gå til han. til uke 17, da var det ikke mer han kunne gjøre. hadde da hatt bekkenløsning også noen uker.

men ved hjelp av en fantastisk fysioterapeut som er spesialist på bekkenløsning så holdt ho meg på bena hele svangerskapet. klarte til og med å jobbe litt hele veien.

Skrevet

de aller fleste i begynnelsen av svangerskapet som har "bekkenløsning" har egentli bekkenLÅSNING..... virker som det er litt "populært" å ha bekkenløsning..... men jeg hadde også låsning å ikke bekkenløsning...

Skrevet

Du er den første jeg har hørt om, utenom meg selv, faktisk:) Jeg trodde nesten det var veldig sjelden, og at det bare var jeg som hadde opplevd det:)

En hører jo bare om bekkenløsning. Jeg hadde i allefall aldri hørt om låsning, før jeg fikk det selv.

Jeg var helt fin etter kiropr.timene, jeg:) kjente ikke mer i ryggen resten av svangerskapet:)

HI

Skrevet

det er absolutt ikke sjelden.... men tingen er at de fleste leger kaller det bekkenløsning...det gjorde også min lege... men fysioterapauten tok flere tester på meg....og jeg hadde ikke bekkenløsning, men låsning....

det er nok litt "IN" å ha bekkenløsning tror jeg.... "alle" har det jo.....

og egentli er det ike vanlig før i slutten av svangerskapet...

men men...

Skrevet

Har begge jeg nå! Slå den da! Er ikke kødd, men har låsning på den ene siden, pga sammenvokst ryggvirvel i bekkenet, men på den andre siden er det full bekkenløsning!

Skrevet

Ja, dette var det kiropr. sa til meg også:)

Grunnen til at jeg gikk til kiropr. var at jeg hadde gått mye der pga nakke/rygg rett før, så jeg tenkte(skikkelig desperat) at det skadet jo ikke om han så på det, og kunne han gjøre noe, så var jo det fint:) For legen hadde jo ikke gjort noe med det....

Jeg har jo kjent det vanlige fremme i skambeinet, da. Det er jo litt(svak) bekkenløsning.

Det var med nr 2 jeg gikk til kiropr. Skulle sikkert gjort det med nr 1 også. Men da hadde jeg ikke vært hos kiropr. før.

HI

Skrevet

UFF.. misunner deg ikke, må jeg si. Husker hvor vanskelig spes nettene var. Våknet jo og måtte "hjelpe til" hver gang jeg måtte snu meg; liksom snu litt og litt av kroppen....

Håper det går over når du har født:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...