Gå til innhold

Burde jeg ha dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er student og nå har jeg "ferie". Dagene bruker jeg på huslige sysler som jeg har utsatt. Har tenkt å ha barna mine hjemme masse i sommer, men sender dem på barnehagen selv om jeg er hjemme nå. Føler liksom at jeg må ha de hjemme siden jeg er det men...

Hva synes dere? Kan jeg sysle litt her hjemme, kose meg litt med sol og ferie uten å ha dårlig samvittighet en liten stund? he he..faen, mye man skal gå å gruble på :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan du ha de i bhg :) Tror du ikke de gjerne vil være litt i bhg da? Om de har full plass, så kan du jo ta de ut av bhg en eller to dager i uka.

Også koser du deg sammen med barna når de skal ha ferie i sommer :)

Skrevet

klart du kan! barna har godt av å ha en avslappet tilstedeværende mor, det er dermed ikke sagt at hun trenger å være der hele tiden. Du trenger jo ikke være den siste som henter barna i barnehagen :P barnehagen er ikke en barnepasser, men et pedagogisk tilbud til barn, så at du har dem der er bare fint :)

Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet! Barna har godt av å være i barnehagen og vil sikkert være der sammen med de andre barna også :)

Skrevet

her inne vil du få mehold på at det fortjener du når du er student! og det får du fra meg også!! jeg skal også ha ferie hele sommeren. fra 10 juni til langt uti august, og snuppa skal i barnehagen så mange dager vi er hjemme og barnehagen er åpen. legg ut det samme på skravle, og alle vil si at du er den dårlige mora som prioriterer deg selv. he he. hadde vært morsomt å prøve.. hehe

Skrevet

Nei det synes jeg ikke du trenger å ha! (med mindre du har en bitte liten baby). Du kjenner barna dine best, trives de i barnehagen er det flott!

Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Unger er jo ikke i barnehagen utelukkende fordi foreldrene ikke har mulighet til å være hjemme med dem.

Jeg ville hatt dårlig samvittighet om jeg skulle ha holdt ungen min hjemme i hele sommer, fordi jeg hadde ferie. Han liker barnehagen, han har andre barn å leke med der og trives knusegodt. Skulle jeg tatt fra han det, fordi jeg kunne..?

Skrevet

Hadde du hatt 3uker ferie, så burde du hatt dårlig samvitttighet, men når du har ferie allerede og sikkert skal ha det til uti august, så synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet. Nå er det jo nesten ingen andre barn som er hjemme som de kan leke med, så ha de i barnehagen og kos deg hjemme! Så kan de heller ha kortere dager og være hjemme med deg av og til. Regner med du ikke har tenkt å ha de i barnehagen hele ferien din:-)

Skrevet

Hei hei og takk for svar :)

Nå har jeg sendt ungene i barnehagen, og her sitter jeg...eeee, ja, dårlig samvittighet. Men det er som dere sier. Her er ingen barn hjemme på dagtid, det regner idag..kjedelig å være hjemme! Jeg tenkte jeg skulle vaske alle vinduene idag for de ser ikke ut. I løpet av denne tiden jeg skal være hjemme nå, har jeg tenkt å ha ungene hjemme noen dager i uken etter jeg har fått orden på huset igjen. Og alenetid med de også noen dager. Så skal vi på tur til Trondheim, bare jeg og ungene en ukes tid, så skal vi selfølgelig ha 3 ukers ferie sammen hele familien. OK, jeg får sitte her med kaffekoppen min og surfe litt uten dårlig samvittighet da :-) he he.

Hovedinnlegger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...